Companii

Opel Zafira: proiectat cu gandul la familie

Opel Zafira: proiectat cu gandul la familie

Click pentru imaginea marita

08.09.2008, 14:31 19

Conceptul de automobil de familie este invariabil asociat cu cel de monovolum, datorita interiorului spatios, gradului ridicat de modularitate, dar si posibilitatii obtinerii unui portbagaj de utilitara "in caz de nevoie".
Pe baza acestui concept a fost proiectat si Zafira facelift, la care s-a adaugat si motorul diesel CDTi cu tehnologie common-rail de
1,9 litri si 120 CP, care a fost special "reglat" pentru a obtine un consum de combustibil cat mai scazut, fara a afecta prea mult performantele dinamice. Pe un traseu extraurban, intre Bucuresti si Cheia, consumul mediu indicat de computerul de bord a fost de 5,5 litri/100 km, in conditiile in care masina avea la pornire 34 km. In traficul din Capitala consumul a crescut, dar nu peste valoarea de 8,5 litri/100 km.
Cutia de viteze cu sase trepte este mai precisa decat cu cele cu care ne obisnuise Opel pana acum, dar aceasta este in continuare setata pe confort si nu pe sportivitate.
Cu toate ca avem de-a face cu un monovolum compact, Zafira dispune de sapte locuri "reale", chiar si cele de pe randul trei fiind utilizabile de catre adulti. In acest mod, capacitatea portbagajului scade la 140 de litri, valoare insuficienta pentru bagajele a sapte persoane, dar relativ OK pentru doua. In cazul in care se renunta la randul trei capacitatea portbagajului creste "exponential" la 645 de litri, in timp ce cu doua locuri acesta creste la 1.820 de litri.
Pentru a respecta "codul nescris" al monovolumelor, Zafira dispune in zona centrala a plafonului de spatii de depozitare, dispuse pe lungime, foarte utile atunci cand se pleaca pe distante lungi.
Pozitia la volan este una inalta, in timp ce amplasarea schimbatorului de viteze la baza consolei elibereaza spatiul dintre scaunele fata si ajuta la cresterea gradului de confort al soferului.
Tinuta de drum a Zafirei nu este foarte diferita de cea a unui break de clasa medie, dar trebuie luata in calcul si inaltimea masinii de 1,6 metri, care cumulata cu o suspensie "setata" pe confort nu permite celui de la volan efectuarea de depasiri "in scurt" la peste 80 km/h.
Finisarea habitaclului este in linie cu celelalte modele Opel, incadrandu-se in cea a segmentului "de volum" din care face parte marca. Materialele utilizate in habitaclu sunt de o calitate buna, in timp ce tapiteria scaunelor este una rezistenta.
Modelul testat dispunea de echiparea Cosmo, al carei pret este de 22.180 de euro, cu TVA inclusa. Aceasta include printre altele geamuri electrice fata/spate, climatizare automata, tapiterie piele-textil, airbaguri laterale si frontale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO