Companii

Orkla Food spune ca are rezultate satisfacatoare

11.05.2004, 00:00 17

Orkla Foods Romania va incepe productia la liniile de procesare a fructelor si legumelor cumparate, la inceputul acestui an, de la firma Grup JM din Targoviste si a anuntat rezultate in crestere pentru primul trimestru al acestui an.
"Cresterea principalilor indicatori ai Orkla Foods Romania pe primul trimestru al acestui an se inscrie in aceleasi tendinte ca si grupul Orkla la nivel international. In aceasta perioada am inregistrat o crestere a veniturilor din vanzari cu 12% in dolari fata de aceeasi perioada a anului trecut", a declarat Aliz Kosza, director executiv Orkla Foods Romania. Ea spune ca rezultatele sunt "satisfacatoare", mai ales ca in primul trimestru nu au fost lansate produse noi.
Incasarile Orkla Foods Romania au crescut cu 27% la mustar, 24% la sosuri, 18% la margarina industriala, 16% la ketchup si 6% la margarina de uz casnic. Cresteri similare au fost inregistrate si in volumele vandute.
 In 2003, Orkla Foods Romania a avut o cifra de afaceri de aproximativ 18 milioane de dolari, in crestere cu 22% fata de 2002.
Orkla Foods Romania  va lansa in aceasa vara noi produse obtinute de pe liniile de productie cumparate la inceputul acestui an. "Intentionam sa lansam 6 categorii de produse noi pana la sfarsitul anului, toate proiectele fiind aproape de finalizare. Primul pas tocmai il facem in aceste zile, cand am inceput distributia Wiesana Junior, prima margarina cu aport suplimentar de lecitina si vitamine", spune Alexandra Chirica, director de marketing Orkla Foods Romania.
In prezent, Orkla Foods Romania produce mustar, sosuri, margarina sub marcile Bunica, Tomi, Wiesana, Fruhstuck si La minut. Compania a preluat, in primavara lui 2002, divizia de margarina, ketchup si maioneza din cadrul Topway Craiova.
Pentru a-si sustine dezvoltarea  pe piata romaneasca Orkla Foods  a angajat-o  anul trecut pe Aliz Kosza , care timp de mai multi ani fusese  directorul pentru Romania a grupului petrolier ungar Mol.
La nivel international, la finele primului trimistru, divizia alimentara a Orkla Foods International a raportat un profit din exploatare de 29,4 milioane de dolari in crestere cu 42% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Conform oficialilor companiei, cresterea se datoreaza in mare masura programelor de reducere constanta a costurilor precum si maririi volumului de vanzari la unele produse. Veniturile din exploatare s-au ridicat la 445 milioane de dolari, ceea ce reprezinta o crestere de 4% fata de primul trimestru al 2003.
Grupul Orkla activeaza in domeniile bunurilor de consum, media, chimie si investitii financiare si a inregistrat anul trecut venituri de 6 miliarde de dolari. Divizia de produse alimentare a grupului Orkla detine unitati de productie in 14 tari.
stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO