Companii

Orkla se reorganizeaza dupa trei achizitii

Orkla se reorganizeaza dupa trei achizitii

Aliz Kosza: Vom deveni doua entitati fiscale pentru simplificarea operatiunilor financiare

19.09.2006, 19:59 32

Orkla Foods Romania, filiala locala a grupului norvegian Orkla Foods cu afaceri de 7 mld. de euro anual, a decis sa-si reorganizeze activitatea de productie, dupa ce a finalizat in numai doi ani trei achizitii majore, pentru care a platit peste 25 mil. euro, potrivit estimarilor din piata.
"Dorim sa standardizam productia in toate centrele pe care le detinem, iar reorganizarea activitatilor va determina cresterea productivitatii", a declarat Aliz Kosza, directorul executiv al companiei. Aliz Kosza a fost recrutata de grupul norvegian dupa ce a lucrat in cadrul grupului petrolier Mol si anterior in compania Kraft Foods.
Orkla este una dintre cele mai active companii multinationale prezente in industria alimentara. Grupul norvegian a cumparat in 2002 compania Topway Food (productie de margarina, sosuri, ketchup si mustar), in 2005 producatorul de pate Ardealul, tranzactie estimata la 5 - 6 mil. euro, si tot in 2005, in decembrie, producatorul de margarina Royal Brinkers, pe care a platit peste 18 mil. euro. Prin cele trei achizitii, Orkla a ajuns la 5 platforme de productie si la peste 750 de angajati. Dupa achizitia companiilor Royal Brinkers (productie si distributie), cifra cumulata de afaceri a OFR ar putea ajunge la 40-45 mil. euro anual, potrivit unor estimari bazate pe rezultatele financiare raportate de companiile achizitionate.
Reprezentantii OFR nu au oferit informatii privind cifra de afaceri estimata pentru acest an pe piata locala, afirmand doar ca vor inregistra cresteri de 10-25% pe toate categoriile de produse. "Reorganizam activitatea de productie la margarina retail, toata productia fiind mutata la Bucuresti. Margarina profesionala se va produce in continuare la Craiova. Reorganizarea platformei de la Craiova va duce la cresterea productivitatii", afirma Kosza.
Orkla a decis sa relocheze si productia de sosuri si pasta de tomate de la Craiova la Targoviste, unde compania detine o alta platforma de productie.
"In acest fel am mai eliberat liniile de productie de la Craiova, unde ne vom concentra pe mai putine produse", a precizat Kosza.
Pana la sfarsitul acestui an, OFR va finaliza si procesul de fuziune prin absorbtie al companiilor achizitionate. Directorul executiv spune ca fuziunea va aduce economii considerabile companiei.
"Vom deveni doua entitati fiscale, situatie care va determina in primul rand simplificarea operatiunilor financiare. Ideal ar fi fost sa fim o singura entitate, insa Ardealul (n.red. - una dintre companiile achizitionate de Orkla) va ramane o entitate fiscala distincta, pentru ca avem un proiect Sapard acolo, care nu-i permite companiei sa fuzioneze in urmatorii cinci ani", a precizat Kosza.
Cel mai mare competitor al OFR pe piata margarinei, estimata la 35 mil. euro, este Unilever, iar pe piata conservelor de pate Orkla concureaza cu Scandia, Hame si Antrefrig.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO