Companii

Ovidiu Wencz, Campofrio: Noua fabrica va dubla vanzarile din Capitala

Ovidiu Wencz, Campofrio: Noua fabrica va dubla vanzarile din Capitala

Ovidiu Wencz, directorul general al Tabco-Campofrio: Am cumparat circa patru hectare de teren intre Buftea si Crevedia, unde vom construi o fabrica de 8.000 de metri patrati si un depozit. In primul trimestru din 2008 speram sa avem o buna parte din capacitatile de procesare operationale.

06.10.2006, 19:33 156

Directorul general al Tabco-Campofrio, unul dintre primii cinci producatori de mezeluri de pe piata locala, spune ca a doua unitate de productie a grupului, situata in apropiere de Bucuresti, va tinti in primul rand piata Capitalei, care reprezinta 30-40% din vanzarile totale.
Producatorul de mezeluri Tabco-Campofrio, filiala locala a Campofrio Alimentacion din Spania, va incepe in 2008 productia la cea de-a doua fabrica a grupului, situata in afara Bucurestiului, in apropiere de Buftea. Investitia in noua facilitate de productie se va ridica la circa 12 milioane de euro.
"Am cumparat circa patru hectare de teren intre Buftea si Crevedia, unde vom construi o fabrica de 8.000 de metri patrati si un depozit. In primul trimestru din 2008 speram sa avem o buna parte din capacitatile de procesare operationale", spune Wencz.
Wencz a precizat ca fabrica de langa Bucuresti va avea o capacitate de productie de 22.000 de tone annual. In prezent, la Tulcea, Campofrio produce in jur de 14.000 de tone de preparate din carne anual.
"Fabrica va avea marele avantaj de a exploata piata din Capitala, care reprezinta circa 30-40% din vanzarile totale ale unui producator din industria alimentara. In momentul in care fabrica va deveni operationala, vom putea dubla vanzarile din Bucuresti", completeaza Wencz.
El a spus ca productia trebuie sustinuta de activitatea de marketing. "Piata asta nu va veni gratis, trebuie sa o castigam", afirma el.
Piata din Capitala realizeaza in prezent circa 20% din cifra de afaceri a companiei, cele mai mari vanzari fiind inregistrate in Transilvania.
Directorul general al Campofrio nu a oferit detalii despre numarul de angajati ai noii fabrici, insa a precizat ca va face oferte de relocare pentru o parte dintre angajatii fabricii de la Tulcea.
"E destul de greu sa gasim forta de munca pentru ca majoritatea celor calificati pleaca in strainatate. Am ajuns la un nivel in care avantajul fortei de munca ieftine s-a transformat in dezavantajul celei indisponibile", apreciaza Ovidiu Wencz.
El spune ca decizia de a investi intr-o noua fabrica a fost luata cu ceva vreme in urma si are la baza cresterea consumului si incapacitatea fabricii de la Tulcea de a asigura o extindere de capacitate efiecienta.
"Daca am fi ales sa extindem liniile de la Tulcea, la fiecare dolar investit circa 70% se ducea in modernizare si in alinierea la normele de mediu si doar 30% ar fi fost utilizati pentru o crestere efectiva de capacitate", adauga Wencz. El precizeaza ca nici ca pozitionare fabrica nu are prea multe avantaje, asa ca a trebuit sa studiem toate alternativele si sa o alegem pe cea mai profitabila", spune el.
Directorul general al Campofrio a precizat insa ca fabrica de la Tulcea nu va fi inchisa, ci va continua sa produca urmand sa deruleze activitati de procesare, abatorizare si transare.
Wencz a precizat ca bugetele de promovare au crescut cu cel putin 20% in ultimii ani.
"Zona de crestere a costurilor media trebuie absorbita de fiecare producator. Daca vrei sa mentii prezenta marcii pe media, atunci platesti cu 20-30% mai mult", spune el.
Campofrio a inregistrat in primul semestru din acest an o crestere de 10% a vanzarilor fata de aceeasi perioada din 2005.
Compania estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de 40 de milioane de euro, fata de rezultatul de 33 de milioane de euro raportat in 2005. Wencz a precizat ca pentru acest an compania urmareste sa pastreze indicele de profitabilitate de 5-8% inregistrat anul trecut.
Wencz a precizat ca anul trecut a fost unul dintre cei mai buni de la prezenta Campofrio pe piata locala, situatie datorata atat stabilitatii pietei, cat si investitiilor in marketing si distributie.
Campofrio a renuntat anul trecut la importurile de carcasa de porc, dupa ce dezvoltarea propriilor ferme le-a permis aprovizionarea cu materie prima pe acest segment. Compania detine doua ferme de crestere a porcilor la Fantanele si Sibioara, in judetul Constanta.
Potrivit reprezentantilor companiei, in perioada urmatoare productia locala a celor doua ferme ar putea asigura 40 - 50% din necesarul de carne de porc al firmei. Un alt furnizor de materie prima al Campofrio este gigantul american Smithfield, care deruleaza investitii de sute de milioane de euro la Timisoara pentru a dezvolta ferme de porci. Smithfield detine un pachet de 22% din actiunile grupului spaniol.
Anul trecut, piata produselor procesate din carne de porc s-a ridicat la 600 de milioane de euro. Patru dintre primii cinci jucatori din piata mezelurilor sunt afaceri de familie: CrisTim Bucuresti, Aldis Calarasi, Angst si Caroli. Singurul jucator care face parte dintr-un grup international este Tabco-Campofrio. Un pachet de 22% din Campofrio Alimentacion este detinut de gigantul american din industria carnii de porc Smithfield.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels