Companii

P&G vinde divizia locala Wella catre Interbrands, cel mai mare distribuitor al sau

P&G vinde divizia locala Wella catre Interbrands, cel mai mare distribuitor al sau
29.03.2010, 00:00 1407

Gigantul din industria bunurilor de larg consum Procter &Gamble, care construieste la Urlati, langa Ploiesti, cea mai marefabrica a sa de sampoane din lume, renunta la divizia locala deproduse profesionale pentru saloanele de coafura si vinde companiaWella Romania catre Interbrands.

Interbrands, care distribuie produse ale P&G in comert de 17ani, preia astfel distributia vopselelor, a sampoanelor si a altorproduse pentru par Wella, System Profe-ssional si LondaProfessional in aproximativ 3.000 de saloane de coafura, respectivo companie cu vanzari de 12 mil. euro in 2008 si 70 de angajati.Cele doua companii nu au dezvaluit valoarea tranzactiei, dar eapoate fi estimata la cateva milioane de euro.

Wella nu are activitati de productie in Romania, insa P&G seafla in plin proces de investitii intr-un greenfield de 100 mil.dolari care va permite demararea productiei locale de sampoane Head& Shoulders, Pantene.

Acestea sunt branduri pentru retail, avand un pret la raft de3-4 ori mai mic decat cel al produselor Wella, System Professionalsi Londa Professional distribuite exclusiv in saloanele decoafura.

Wella aduce 4% din businessul P&G

Wella Romania a avut in 2008 o cifra de afaceri de 12 mil. euro,ceea ce reprezinta circa 4% din afacerile consolidate ale P&Gla nivel local. Vanzarile produselor profesionale pot fi estimatela mai putin de 10-15% din afacerile realizate de P&G pe piataromaneasca de produse de ingrijire a parului.

Wella este insa cel mai mare jucator pe segmentul sau de piata,cel al produselor create exclusiv pentru distributia in saloane.Studiile de piata arata ca reducerea puterii de cumparare aromanilor a generat in 2009 un declin mai abrupt al consumului pesegmentul out-of-home (HoReCa, saloanele de infrumusetare etc.)decat in comert.

"Putem crea economii de scara mai mari pentru Wella Romania.Ceea ce pentru P&G reprezinta un business mic, tinand cont dedimensiunea organizatiei, pentru noi reprezinta o oportunitateimportanta de dezvoltare in Romania. Intram pe un segment nou depiata, cu perspective de crestere", a afirmat Rand Sherif, CEO-ulInterbrands Marketing & Distribution, companie cu o cifra deafaceri de 103 mil. euro in 2009. Distribuitorul a intermediat anultrecut vanzari de 1,13 mld. euro, cel mai mare furnizor al saufiind British American Tobacco, producatorul Kent. In prezent,compania are 40.000 de clienti in retail (magazine si farmacii),fiind cel mai mare distribuitor de bunuri de larg consum dinRomania.

Interbrands face parte din grupul Sarkis cu sediul in Liban,detinut de familia Sarkis. Aceasta este prima tranzactie de vanzarea unei divizii a P&G parafata la nivel local.

Reprezentantii companiei americane au precizat ca au purtatdiscutii doar cu Interbrands pentru vanzarea diviziei SalonProfessional din Romania.

"Externalizarea distributiei diviziei Salon Professional este unmodel de business care a dat rezultate pana acum pe mai multepiete. Vrem sa fim mai flexibili si sa crestem mai repede si suntemconvinsi ca Interbrands este partenerul ideal pentru activitateadiviziei noastre", a afirmat Jurgen Draudt, directorul regional alP&G Salon Professional pe Europa Centrala si de Est, OrientulMijlociu si Africa.

Schimba numele companiei

Procter & Gamble a intrat in actionariatul producatoruluigerman Wella in 2003, printr-o tranzactie de 5,6 mld. euro la nivelinternational, si a dublat afacerile subsidiarei din Romania in 4ani, in intervalul 2004-2008, potrivit datelor de la Ministerul deFinante.

Reprezentantii P&G nu au dorit sa furnizeze date desprerezultatele pe 2009 ale Wella Romania, insa au precizat caprodusele diviziei Salon Professional (Wella Romania) sunt prezentein aproximativ 3.000 de saloane de coafura din Romania si casubsidiara are circa 70 de angajati in acest moment, acestia urmandsa fie preluati de catre Interbrands.

"Vom schimba numele companiei Wella Romania. Obiectivele noastresunt accelerarea cresterii acestui business, adaugarea unorservicii si produse noi si realizarea de economii prin reducereacosturilor operationale", a mentionat Rand Sherif.

Compania americana Procter & Gamble este cel mai marejucator pe piata bunurilor de larg consum nealimentare, cu branduriprecum Ariel, Tide, Pampers, Head & Shoulders sau Gillette, sia realizat in 2008 afaceri de 400 mil. $ in Romania.

In ultimii ani, P&G a vandut mai multe subsidiare alediviziei sale Salon Professional pe piete precum Africa de Sud sauUcraina. "Strategia la nivel de grup din ultimii ani a urmaritdescentralizarea. Avem 49 de piete acoperite prin distribuitorilocali, iar Romania devine a 50-a tara in care incheiem unparteneriat pentru divizia Salon Professional", a mai spus JurgenDraudt.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO