Companii

Pambac, 1,5 mil. euro pentru noul brand

13.11.2006, 22:40 99

Producatorul din industria de morarit si panificatie Pambac Bacau investeste 1,5 milioane de euro, valoare neta, in promovarea celui mai nou brand din portofoliu, lansat luna trecuta pe piata pastelor fainoase.
"Vom investi pentru inceput 1,5 mil. euro in noul brand si estimam sa ajungem la sfarsitul anului 2007 la o cota de piata de 10% pentru pastele Gata (noul produs al Pambac - n. r.)", a declarat Tatiana Visoiu, director de marketing al companiei.
Compania detine in prezent o cota de piata de 25% pe segmentul de paste cu brandul Pambac. Marca Gata se adauga unui portofoliu de 5 branduri detinute de companie.
Daca pana in 2004, Pambac si-a orientat investitiile spre productie si dezvoltare tehnologica - alocand peste 18 mil. euro in 5 ani -, incepand de anul trecut, compania s-a indreptat spre reorganizarea activitatilor de vanzari, distributie si marketing.
Pambac a alocat peste 2,3 mil. euro (rate-card) pentru promovarea marcilor din portofoliu, cea mai mare parte a investitiei fiind alocata pentru promovarea brandului de faina Grania. La aceste investitii se adauga acum cele de 1,5 mil. euro pentru paste.
In primele noua luni din acest an compania a inregistrat o crestere de 26% a cifrei de afaceri, pana la 31,2 mil. euro, aproape de nivelul raportat in 2005. In aceeasi perioada profitul companiei a fost de 560.000 de euro, in timp ce vanzarile au crescut cu 28% in volum fata de primul semestru din 2005.
Reprezentantii companiei mizeaza in acest an pe o crestere de 30% a cifrei de afaceri, pana la 40 mil. euro. Anul trecut Pambac a inregistrat o cifra de afaceri de 32 mil. euro si un profit de 5,3 mil. euro, dupa ce la sfarsitul anului 2004 profitul net al companiei era mai mic de 100.000 de euro.
Anul acesta, compania din Bacau a incheiat un parteneriat cu firma Interbrands Marketing & Distribution, in vederea distributiei produselor sale in Bucuresti si in alte 23 de judete din sud si sud-vestul Romaniei.
Valoarea totala a investitiilor derulate de producatorul din Bacau in acest an se ridica la 5 mil. euro si mai vizeaza modernizarea departamentului de logistica si cresterea capacitatilor de productie pentru pastele fainoase, panificatie si patiserie. Portofoliul de produse al Pambac cuprinde faina, gris, malai, paste fainoase, produse de panificatie si patiserie si amelioratori pentru panificatie.
Principalii concurenti ai Pambac sunt Pangram Resita, Baneasa Bucuresti, European Food si un jucator mai putin cunoscut, Arnos din Baia Mare, cele cinci companii detinand aproape trei sferturi din piata pastelor fainoase. Piata de paste este estimata la circa 35-40 de milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels