Companii

Pernod Ricard: Ne vom dubla vanzarile de whisky dupa integrare

Pernod Ricard: Ne vom dubla vanzarile de whisky dupa integrare

Tudor Furir, directorul general al Pernod Ricard: Astazi importurile acopera in jur de 3-4% din volumele vandute, astfel ca exista un potential de crestere de 500%. Nu cred insa ca este doar un potential, ci consider ca pana in 2010 piata locala a bauturilor alcoolice poate fi acoperita in proportie de 10% de importuri.

14.09.2006, 19:40 46

Tudor Furir, directorul general al Pernod Ricard, unul dintre cei mai mari jucatori pe piata bauturilor alcoolice din import, spune ca disparitia taxelor vamale dupa integrarea in UE va duce la o scadere a pretului la bauturile spirtoase importate, in mod special la whisky.
"Pretul la whisky va scadea cu 35% dupa integrare, atat datorita eliminarii taxelor vamale, cat si alinierii preturilor la cele practicate in comunitatea europeana", spune Tudor Furir.
Acest lucru il determina pe seful Pernod Ricard sa estimeze o dublare a vanzarilor de whisky anul viitor, odata cu cresterea bugetelor de promovare. "Avem un portofoliu de marci cu o rata de crestere care ne va permite sa dublam vanzarile anul viitor", adauga el.
Brandurile de whisky reprezinta peste 50% din cifra de afaceri a Pernod Ricard in Romania. Potrivit institutului de cercetare IWSR, piata de whisky va ajunge in acest an la peste 2,8 milioane de litri, in crestere cu 10% fata de 2005.
Directorul general al Pernod Ricard mai spune ca, intr-o piata normala, bauturile de import detin o cota de piata de 15-20% din totalul categoriei.
"Astazi importurile acopera in jur de 3-4% din volumele vandute, astfel ca exista un potential de crestere de 500%. Nu cred insa ca este doar un potential, ci consider ca pana in 2010 piata locala a bauturilor alcoolice poate fi acoperita in proportie de 10% de importuri", spune el.
Potrivit lui Furir, cresterea pietei va fi sustinuta de noii consumatori.
"Piata de whisky este dominata de importuri, nu exista competitie locala si e putin probabil sa apara in viitor. Aceasta categorie demonstreaza clar ca in Romania brandurile prind, ca romanii sunt brand-oriented, la fel ca si spaniolii si italienii", adauga Furir.
Tudor Furir, fost director general al Allied Domecq Romania, a devenit la inceputul acestei veri director general al Pernod Ricard Romania. Compania pe care o conduce in prezent a devenit, dupa achizitia Allied Domecq, unul dintre cei mai mari jucatori din industrie, in contextul in care inainte de preluare cota de piata a Pernod Ricard nu depasea 10%, in timp ce Allied detinea peste 50% din piata bauturilor alcoolice importate.
"Vorbim despre o transformare completa a companiei Pernod Ricard, dintr-un jucator mic intr-o companie care detine primul loc in piata in multe dintre categoriile pe care activeaza", spune reprezentantul Pernod Ricard.
Actualul portofoliu al Pernod Ricard cuprinde peste 30 de branduri in categorii diferite de la whisky (marci precum Chivas Regal, Ballantine's (preluat de la Alllied Domecq), Royal Salute sau Quenn Anne), gin (Beefeater si Seagram's) si vodca (Wyborowa), la cognac (Martell) sau sampanie (Mumm si Perrier Jouet, lansata in acest an pe piata locala).
"Noul portofoliu s-a integrat foarte bine. Un produs nou in portofoliul Pernod este sampania, o categorie cu o crestere accelerata la nivel mondial", mai spune el.
Furir mai spune ca in actualul portofoliu nu exista branduri care sa tinteasca aceleasi categorii de consumatori.
"Desi noul portofoliu cuprinde marci care apartin aceleiasi categorii, acestea nu rivalizeaza intre ele. Am dezvoltat o strategie de portofoliu care ne permite sa ne adresam mai multor categorii de consumatori", spune Furir.
Directorul general al Pernod Ricard mai spune ca 10 dintre cele 30 de branduri sunt de notorietate pe piata locala.
"Suntem prezenti cu cel putin un brand in fiecare categorie din piata bauturilor spirtoase, iar in industria asta e foarte important sa ai portofoliu. Un alt avantaj competitiv al companiei consta in faptul ca firma-mama investeste in dezvoltarea globala a marcilor din portofoliu", precizeaza Furir.
Furir spune ca principiul de descentralizare dupa care se ghideaza Pernod Ricard peste tot in lume ii ofera libertatea sa adapteze strategia in functie de contextul si de consumatorul local. "De cele mai multe ori, initiativele locale viabile sunt preluate de firma-mama si implementate la nivel international", adauga el.
"Am schimbat designul cutiilor pentru cadou la Ballantine's in Romania, iar acum Chivas Brothers va folosi acest design si in alte tari. Ne incurajeaza sa fim creativi", spune el.
Procesul de integrare a celor doua companii pe piata locala a fost finalizat la inceputul lui august. Peste jumatate din angajatii Allied Domecq l-au urmat pe Tudor Furir la Pernod Ricard, compania avand in prezent 30 de angajati.
"Cu totii trebuie sa lasam trecutul in spate si sa construim noi branduri intr-o companie noua", spune Furir.
"Noul portofoliu va genera o triplare a cifrei de afaceri in acest an", spune Furir.
Anul trecut, Pernod Ricard a raportat o cifra de afaceri de 5,4 mil. euro, in timp ce Allied avea afaceri de 18,6 mil. euro si un profit brut de 4,72 mil. euro.
"Pentru mine e o mare provocare sa implementez strategia pentru noul portofoliu", afirma Tudor Furir. Tranzactia derulata la nivel mondial intre Pernod Ricard si Allied Domecq a determinat schimbari importante in industria locala. "Impactul a fost foarte mare la nivel local, a urmat o reorganizare a portofoliilor si o concentrare a pietei in jurul a trei mari jucatori, toti cu o cota de piata in jur de 25%", spune Furir.
Celor trei jucatori, Pernod Ricard, Cristalex si Soller's li se adauga alti competitori mai mici, BDG si Lerida, piata pe care acestia activeaza ridicandu-se la 40 de milioane de euro anul trecut.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO