Companii

Peste 500.000 de automobile cu numele Dacia s-au vândut anul trecut în lume

Foto: Dragoş Savu

Foto: Dragoş Savu

Autor: Bogdan Alecu

20.01.2015, 00:08 457

Brandul românesc a ajuns anul trecut la vânzări de peste 6 mld. euro, cu peste jumătate de milion de maşini vândute în 43 de ţări.

La nivel mondial vânzările mărcii Dacia au urcat cu 19% faţă de anul anterior la aproape 511.500 de autovehicule, cu o valoare de aproximativ 6 miliarde de euro, potrivit estimărilor ZF.

Astfel, marca Dacia a intrat în 2014 în „clubul select“ al mărcilor cu vânzări de peste jumătate de milion de maşini la nivel mondial, fiind însă momentan la un volum comparabil cu al mărcilor chinezeşti precum Chery, BYD sau Great Wall, dar încă la jumătate comparativ cu Skoda, care se îndreaptă spre un milion de maşini.

În 2013 Automobile Dacia, uzina de la Mioveni unde s-au produs circa 60% din maşinile vândute sub acest brand la nivel mondial, a fost prima companie de pe piaţa locală care a reuşit să depăşească cifra de afaceri a OMV Petrom SA, cu un business de 18,4 mld. lei, faţă de 18,07 mld. lei în cazul companiei petroliere. Creşterea din 2014 ar putea menţine în continuare producătorul auto în fruntea plutonului celor mai mari companii din România.

„Este cu atât mai important cu cât în urmă cu zece ani marca nici nu era una cunoscută pe pieţele unde se comercializează acum“, a spus Jan Ptacek, directorul comercial al Automobile Dacia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO