Companii

Petrom si Rompetrol fata in fata cu stagnarea: Cum au reactionat cei mai mari jucatori din petrol intr-un an in care consumul refuza sa creasca

Petrom si Rompetrol fata in fata cu stagnarea: Cum au reactionat cei mai mari jucatori din petrol intr-un an in care consumul refuza sa creasca

Pretul reprezinta acum unul dintre criteriile principale in alegerea benzinariei unde alimentezi

30.11.2009, 00:00 69

Prin urmare, Petrom a crescut pe segmentul retail, adica pe celreprezentat de vanzarile prin benzinarii, in timp ce Rompetrol aobtinut rezultate pozitive pe partea comerciala in al treileatrimestru al anului comparativ cu perioada similara a anuluitrecut.

Pretul face diferenta: Petrom a crescut peretail

"Vanzarile cu amanuntul au crescut cu 14% comparativ cu altreilea trimestru al anului trecut, in pofida unei cereri stagnantepe piata interna. Investitiile sustinute in reteaua de distributieintre anii 2006 si 2008 au avut ca rezultat optimizarea retelei debenzinarii, ceea ce a condus la obtinerea unor rezultate foartebune chiar si in contextul economic nefavorabil", explicareprezentantii Petrom.

Compania detine cea mai extinsa retea de carburanti de pe planlocal si poate practica cele mai scazute preturi la pompa dinRomania, deoarece beneficiaza de avantajul unei productii de petrolpe plan intern, in timp ce restul jucatorilor sunt obligati saimporte petrolul necesar obtinerii carburantilor.

Pe de alta parte, in cazul Rompetrol lucrurile au stat diferitin ceea ce priveste segmentul de retail, compania confruntandu-secu o scadere de circa 10% a cantitatilor vandute pe retail,potrivit datelor companiei.

  • Petrom a raportat un profit operational de 29. mil. lei fata depierderile de 41 mil. lei din T2/2009 pe partea de rafinare simarketing. Rezultatul din T3/2009 este mult mai bun comparativ cupierderile de 65 mil. lei din T3/2008.
  • Rompetrol a avut un profit operational de 17,2 mil. $ pesegmentul de distributie, de peste 5 ori mai mare comparativ cuT3/2008 si cu 63% mai mare fata de T2/2009.
  • Petrom a inregistrat o crestere de 14% a vanzarilor cuamanuntul, dar a pierdut pe partea comerciala si pe exporturi 14%din volumele din al treilea trimestru al 2008.
  • Rompetrol a inregistrat o scadere de 10% a cantitatilor vandutepe retail, dar a crescut cu 44% pe partea comerciala comparativ cual treilea trimestru din 2008.
  • Petrom s-a concentrat pe reteaua de benzinarii, cea mai extinsadin tara, si a avut un mare atu: posibilitatea de a practica celemai mici preturi din piata datorita productiei interne depetrol.
  • Rompetrol a fost agresiv in ceea ce priveste partea comercialaunde si-a extins sistemul de baze interne si si-a crescutsemnificativ echipa de vanzari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO