Companii

Peugeot 308, modelul care promite sa revolutioneze segmentul compact

Peugeot 308, modelul care promite sa revolutioneze segmentul compact

Pretul versiunii de baza a Peugeot 308 incepe de la 13.484 de euro fara TVA

05.11.2007, 01:54 166

Mai mare, mai puternic si mai greu. Astfel poate fi caracterizat noul Peugeot 308, modelul care inlocuieste in piata 307, care a fost fabricat pana in prezent in mai mult de 3,2 milioane de exemplare in intervalul de sase ani in care a fost produs.
Mai mare. Incepand de la exterior, noul 308 este cu 74 mm mai lung si cu 53 mm mai lat decat predecesorul sau insa cand a venit vorba de inaltime inginerii francezi au decis sa o reduca cu 12 mm, lucru care de altfel nu a influentat cu nimic spatiul interior. Astfel, spatiul de depozitare din habitaclu ajunge la 42 de litri, in timp ce volumul portbagajului este de 430 de litri.
Din punctul de vedere al designului, 308 continua liniile feline de baza, prezente si pe modelul 207, dupa care se ghideaza constructorul francez si accentueaza farurile, a caror lungime a ajuns la 80 cm, calandrul, cu un aspect mai sportiv, si cele doua tipuri de spoilere disponibile, clasic si dinamic, constructia masinii respectand in continuare principiul arhitecturii semiinaltate adoptat pentru hatchback-urile din gama.
Dimensiuni mai mari inseamna si un habitaclu mai spatios, incepand de la spatiul dintre scaune si pana la spatiile de depozitare interioare. Confortul interior a fost sporit prin optimizarea consolei central, prin introducerea unui plafon de sticla, care creste suprafata vitrata la un total de 4,86 metri patrati dar si prin utilizarea unor materiale de calitate superioara.
Cresterea dimensiunilor a adus si cresterea greutatii cu 70 kg, din care 40 sunt reprezentate de elementele suplimentare de siguranta si de ranforsare a structurii de rezistenta, 20 kg se regasesc in noile elemente de stil, iar izolatiile suplimentare cantaresc inca 10 kg.
Cresterea greutatii se observa in primul rand in timpul sofatului, reducerea inaltimii si kilogramele in plus coborand centrul de greutate, imbunatatind comportamentul rutier. De notat este si manevrabilitatea sporita prin introducerea unei noi pompe hidraulice in asistarea sistemului de directie.
Pe traseul montan al drive testului, realizat in Sochaux, Alsacia, unde este localizata si fabrica constructorului, am obtinut performante dinamice net superioare modelului anterior si o stabilitate sporita.
Pentru ca greutatea si dimensiunile masinii au crescut a fost necesar ca si puterea motoarelor sa fie marita. Astfel, pentru noul 308 sunt disponibile trei motorizari principale pentru variantele alimentate cu benzina si trei motorizari diesel. Cea mai puternica motorizare diesel, 2.0 HDI FAP, dezvolta o putere de 136 de cai, iar versiunea de top pentru benzina ajunge la 150 de cai-putere dezvoltati de o cilindree de 1,6 litri. In testul efectuat in Franta, motorizarea pe benzina s-a dovedit mai responsiva in reprizele de accelerare decat cea diesel, chiar daca pentru acesta a fost necesara o turatie constanta de peste 3.000 de rotatii pe minut. O motorizare diesel hibrid va fi disponibila pe 308 in 2010, potrivit reprezentantilor Peugeot, data la care diferenta de pret dintre o motorizare hibrid si diesel va fi echivalenta celei dintre diesel si benzina.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO