Companii

Piaţa instrumentelor de scris a crescut cu 6% la începerea anului şcolar

Autor: Cristina Rosca

26.10.2011, 00:00 29

Vânzările de instrumente de scris din magazinele de tip cash&carry şi hipermarketuri din România au crescut cu 6% în perioada august-septembrie 2011 comparativ cu acelaşi interval al anului anterior, potrivit GfK Retail and Technology. Aceasta este cea mai bună perioadă pentru această piaţă, în condiţiile în care mulţi români fac atunci cumpărăturile pentru începutul anului şcolar.

"De la mijlocul lunii august până spre sfârşitul lunii septembrie, părinţi din toată ţara încep să îşi facă liste de cumpărături. Achiziţionarea de rechizite şcolare este o tradiţie în România pentru fiecare familie cu copii, dar şi pentru studenţi. O altă perioadă importantă, chiar dacă nu la fel de efervescentă, pentru piaţa instrumentelor de scris este cea a sărbătorilor de iarnă", declară Ciprian Hatneanu, director Retail and Technology GfK România.

Cea mai bună evoluţie au avut-o produsele de colorat (creioane de colorat, carioci şi creioane cerate), vânzările avansând cu 12%. Pentru cel mai important segment în volum (27%), pixurile clasice, vânzările au înregistrat o creştere în valoare de 6%, în linie cu întreaga piaţă. La polul opus se găsesc creioanele grafit şi produsele de corectat, care au scăzut cu 4, respectiv 7%.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO