Companii

Piata medicamentelor pentru tratamentul obezitatii, 20 de milioane de euro in acest an

31.01.2007, 19:05 16

Piata medicamentelor folosite in tratamentul obezitatii ar putea ajunge la 20 mil. euro in acest an, valoare de patru ori mai mare comparativ cu cea inregistrata in 2006.
"Practic, piata s-a dublat in ultimul an. Tendinta este clar de crestere, iar pentru 2007 estimez ca aceasta va fi de cel putin patru - cinci ori mai mare", a declarat Ovidiu Popescu, regional general manager Central Europe & Israel Abbott Laboratories.
Cresterea pietei medicamentelor care trateaza obezitatea este, de altfel, o tendinta care se manifesta pe plan european. Potrivit lui Ovidiu Popescu, in Cehia, piata a crescut de 15 ori in ultimul an.
"Tot mai multe persoane supraponderale incep sa constientizeze necesitatea unui tratament, iar pe masura ce veniturile cresc, si accesul la diverse terapii devine mai usor", a precizat Ovidiu Popescu.
Unu din trei romani este supraponderal si unu din patru este obez, ceea ce plaseaza Romania pe locul trei in Europa in privinta acestor maladii la femei si pe patru la barbati, potrivit statisticilor citate de reprezentantii Abbott. In Romania sunt peste 3,5 mil. obezi dintre care mai putin de 10% merg la un control medical. In acelasi timp, sub 1% dintre obezi sunt introdusi intr-un program national de educatie impotriva acestor maladii.
Boala apare datorita alimentatiei nepotrivite si a modului dezordonat de viata. Potrivit specialistilor, obezitatea este o boala cronica, complexa, care se dezvolta progresiv.
Obezitatea este un factor de risc in aproximativ 75% dintre bolile contemporane, complicatiile sale putand duce pana la declansarea sau agravarea afectiunilor cardiace, neurologice, a bolilor hepatice sau chiar a cancerului.
Compania Abbott Laboratories este lider mondial in produse de nutritie si in diagnosticare HIV. Pe plan local, pentru tratamentul obezitatii, compania este prezenta cu Reductil.
Abbott este unul dintre primii zece producatori mondiali de medicamente, iar in Romania compania a inchis anul 2006 cu vanzari de peste 15 mil. euro.
"Estimam o crestere a vanzarilor aproximativ situata la nivelul pietei medicamentelor, de 15-20%. Previziunile sunt pesimiste daca tinem cont de faptul ca suntem departe de consumul mediu din alte state", a spus Popescu.
Compania a anuntat ieri continuarea programului educational privind supraponderalitatea ReductoStart.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO