Companii

Piata produselor alimentare pentru copii va creste peste medie, estimeaza Parmalat

09.11.2004, 00:00 104

Produsele speciale pentru copii cu varste mici vor constitui o piata foarte dinamica in urmatorii ani, a spus Gianapolo Manzonetto, directorul general al filialei locale a producatorului Italian din industria alimentara Parmalat Romania.
"Am inceput sa importam in Romania o gama de lapte Parmalat pentru copii cu varste intre doi si patru ani si credem ca in urmatorii ani acest segment va creste semnificativ. Tendinta atat pe piata alimentara cat si pe cea a bauturilor racoritoate este catre produse cu valoare nutritionala ridicata. Acest lucru se vede deja pe piata bauturilor racoritoare unde segmentul de "functional drinks" ( n. red. - bauturi racoritoare cu continut ridicat de vitamine) a fost printre cele mai dinamice", a spus Manzonetto.
Strategia de marketing a companiei Parmalat in Romania s-a axat anul acesta pe reinnoirea imaginii si extinderea portofoliului de produse. Compania a relansat sucurile Santal intr-un nou ambalaj si a inceput sa importe biscuitii Grisby, produsele de patiserie Mr. Day si gama de lapte pentru copii Prima Crescere.
"In Romania produsele de baza sunt sucurile, pe care le producem aici in cele doua fabrici de la Baia Mare si respectiv Tunari. Am inceput sa importam si alte categorii de produse cum pentru a extinde portofoliul si a ne face cunoscuti, deocamdata nu ne asteptam la volume mai de vanzari in aceste catgorii intrucat preturile sunt destul de mari", a adaugat Manzonetto.
Pentru productia sucurilor Santal, Parmalat importa cea mai mare parte a materiilor prime cu exceptia merelor pe care le achizitioneaza de pe piata interna.
Potrivit datelor companiei, consumul de bauturi racoritoare din Romania a crescut cu circa 10% anul acesta, in pofida conditiilor meteo nefavorabile. "Sezonul a fost destul de slab in majoritatea tarilor europene iar Romania este printer putinele tari unde consumul a fost totusi in crestere. Cred ca aceasta se datoreaza in primul rand cresterii puterii de cumparare si in al doilea rand lansarii de noi produse in de catre companii cum ar fi pe segmentul ice tea, spre exemplu", a adaugat Manzonetto.
Parmalat asteapta pentru acest an o cifra de afaceri de circa 8 milioane de euro in Romania, in crestere usoara fata de 2003.
Distributia este realizata de peste 20 de companii de distributie, care acopera toare regiunile tarii.
Parmalat detine in Romania o fabrica la Baia Mare unde produce sucurile naturale Santal, restul produselor fiind importate din alte tari. Fabrica are in prezent 115 angajati, fata de 100 cat avea la inceputul anului si pana la sfarsitul anului numarul acestora este preconizat sa ajunga la 120 de persoane.
Laptele comercializat de Parmalat pe piasa romaneasca era importat pana in mai anul acesta din Ungaria, insa dupa aderearea acestei tari la Uniunea Europeana, importurile au inceput sa fie facute din Italia.
"Parmalat ar putea lua in considerare sa investeasca intr-o fabrica de lapte in Romania peste doi-trei ani. Deocamdata insa laptele este destul de greu de colectat datorita fragmentarii fermelor. Insa, exista informatii ca se vor face investitii semnificative in acest sector", a spus el.
Grupul italian a traversat un an de criza datorita dezvaluirii unor fraude de cateva miliarde de euro, la inceputul acestui an. Momentan, grupul italian este in curs de restructurare.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels