Companii

Planuri de extindere in regiune pentru Leonardo

19.01.2005, 00:00 32

Reteaua de magazine Leonardo, patronata de omul de afaceri Florin Panea, se va extinde anul acesta prin deschiderea a cinci noi magazine in Ungaria si cate unul in Bulgaria, Moldova si in tarile din spatiul fostei Iugoslavii.
In paralel, conducerea Leonardo isi propune sa mai deschida intre 5 si 10 magazine in Romania. "Investitiile necesare deschiderii unui nou magazin depind de locatie, amplasament, suprafata, grad de finisaj, iar noi urmarim ca magazinele noastre sa fie deschise in punctele de maxim trafic comercial: strazi pietonale sau centre comerciale", a declarat pentru ZF Transilvania Gratian Ivan, director comercial Leonardo.
Firma are in prezent 68 de magazine in Romania si 12 magazine in Ungaria. Oficialii companiei estimeaza pentru 2005 o cifra de afaceri de 46 de milioane de euro in Romania (in crestere cu 15% fata de anul trecut) si 7 milioane de euro in Ungaria. Fata de 2003, vanzarile inregistrate de magazinele Leonardo au crescut in termeni reali tot cu 15%, firma atingand anul trecut un nivel al vanzarilor de aproape 40 de milioane de euro in Romania si 6 milioane de euro in Ungaria. Leonardo este astfel una din putinele companii din Romania care a iesit pe pietele externe. 
"In 2004 ne-am axat pe marirea suprafetelor magazinelor existente sau pe mutarea acestora in locatii mai bune. In al doilea rand, am dezvoltat noi raioane in aceeasi structura de vanzare pentru a completa businessului de baza", a mai spus Ivan.
"Fiind singura retea de magazine de incaltaminte cu acoperire nationala, concurenta este reprezentata doar de mici retaileri locali", a spus Ivan.
Daca la inceput Leonardo a distribuit in principal incaltaminte de import, in prezent, datorita evolutiei de pe piata autohtona, jumatate din produsele comercializate provin de la fabricile de incaltaminte de Romania. Compania furnizeaza piele si talpi unui numar important de producatori de incaltaminte din tara.
"Interesul nostru este sa cumparam mai mult de la producatorii interni, pentru ca se elimina taxele vamale si alte costuri suplimentare", a adaugat directorul comercial al firmei Leonardo. El a precizat ca reteaua de magazine Leonardo nu are nici un furnizor a carui pondere in aprovizionare sa depaseasca 2% din totalul vanzarilor.
Firma Leonardo a fost infiintata in 1994 la Oradea, avandu-i ca asociati pe Florin Panea si Pavel Dan. Acesta din urma a decis anul trecut sa se retraga din afacere, astfel ca Panea a devenit administrator unic.
transilvania@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO