Companii

Porsche, cel mai mare importator auto, asteapta o stagnare sau o crestere de cel mult 2% in 2008

Porsche, cel mai mare importator auto, asteapta o stagnare sau o crestere de cel mult 2% in 2008

Click pentru imaginea marita

11.02.2008, 20:17 19

Porsche Romania, cel mai mare importator de pe piata locala si reprezentantul marcilor VW, Audi, Skoda, Seat si Porsche, a inregistrat in prima luna a acestui an o crestere a vanzarilor de 17,3%, la un volum de 3.958 de autovehicule, apartinand celor cinci branduri, potrivit companiei.
Ritmul de crestere de aproximativ 17 procente se situeaza sub cel de 23% inregistrat de Porsche Romania in luna ianuarie a anului trecut, cand volumul total a fost de 3.375 de unitati, dar si sub media anului trecut, cand cresterea inregistrata a fost de 35%, la un total de aproape 58.800 de automobile comercializate pe piata locala.
Oficialii Porsche Romania au reestimat in scadere targetul pentru acest an, de la 10% la 2 procente, pe fondul noilor conditii de piata.
"Cresterea din luna ianuarie nu este concludenta, bazandu-se pe livrarile corespunzatoare unor vanzari din 2007. Anul acesta ma astept la o stagnare, sau la o crestere slaba, de cel mult 2%", a declarat pentru ZF Brent Valmar, directorul general al Porsche Romania.
Cel mai bine vanduta marca din cadrul Porsche Romania a fost Skoda, cu 1.963 de autovehicule, dintre care 17 reprezinta utilitara Praktik, in crestere cu peste 40% in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut. Cel mai bine vandut model al marcii pe piata locala a fost Octavia II, cu 869 de unitati.
In 2007 numarul contractelor de achizitie pentru autovehiculele marca Skoda a ajuns la 24.854 de unitati, iar cel al masinilor livrate catre clienti la 23.197 de unitati. Estimarile initiale erau de 21.500 de masini. Acestea au fost actualizate pe parcursul anului si datorita majorarii productiei in cea de-a doua jumatate a anului, s-a reusit depasirea targetului initial. "In 2008 volumul de vanzari estimat pentru marca Skoda este de 30.000 de unitati. Pe fondul cererii ridicate, stocurile Skoda au inregistrat o scadere puternica in 2007, insa si-au revenit in cea de-a doua jumatate a anului, si la inceputul anului 2008. In prezent stocul Skoda este de aproximativ 4.000 de unitati, inclusiv cu modele destinate stocului aflate in curs de asamblare, dintre care 2.000 in Romania", a declarat pentru ZF Vlad Rusu, director de marca pentru Skoda in cadrul Porsche Romania.
Pretul mediu al unui automobil Skoda comercializat in 2007 a fost de 13.000 de euro, plus TVA, in crestere cu 500 de euro in comparatie cu anul anterior, potrivit oficialilor companiei, astfel valoarea autovehiculelor constructorului ceh comercializate pe piata locala s-ar apropia de 400 de milioane de euro in 2008. Cresterea acestuia se datoreaza ponderii mai ridicate a modelelor Octavia, dar si Superb.
Volkswagen, marca cu cele mai ridicate vanzari in 2007 din cadrul Porsche Romania, s-a clasat pe pozitia secunda in prima luna a anului cu un volum de 1.645 de unitati. Vanzarile de autoturisme VW s-au apreciat cu 3,4%, la 1.417 unitati, in timp ce utilitarele au crescut cu 6,2%, la 228 de modele.
In 2007 vanzarile VW s-au apreciat cu 50%, la peste 22.000 de unitati.
Directorul general al Porsche Romania nu a dorit sa specifice care va fi marca cu cea mai ridicata crestere in acest an.
"Nu am un raspuns in acest moment (la intrebarea legata de cel mai bine vanduta marca - n.red.), avand in vedere faptul ca deocamdata nu se stie exact ce se va intampla cu importul de automobile second-hand, dupa modificarea taxei auto. Ma tem foarte tare de o situatie similara cu cea din Polonia", a spus Valmar.
Porsche a inregistrat cresterea cea mai accentuata in prima luna a anului cu noua automobile comercializate, in crestere cu 800%, dintre care opt reprezinta SUV-ul Cayenne, in timp ce Audi, brandul premium al concernului german, a punctat un avans de aproape 35%, la 143 de unitati, in principal datorita SUV-ului Q7.
Seat este singura marca a grupului VW-Audi care a inregistrat o scadere, vanzarile acesteia fiind de 198 de unitati, cu aproape 28% sub nivelul din ianuarie 2007.
Porsche Romania detine pe piata locala 90 de locatii de vanzare, pentru cele cinci marci, in 2008 fiind programata deschiderea a inca noua.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO