Companii

Primul weekend in mallul Cotroceni Park: trafic mare, dar fara vanzari spectaculoase

02.11.2009, 23:16 80

Prima impresie pe care cel mai nou centru comercial deschis inBucuresti, AFI Palace Cotroceni (Cotroceni Park), le-a lasat-oretailerilor care au inchiriat spatii in cadrul mallului a fost una"buna", potrivit majoritatii acestora, dar influentata mai mult detraficul mare din weekend decat de vanzari.
Daca restaurantele si cafenelele nu au de ce sa se planga, cea maiaglomerata zona fiind cea de food-court, retailerii de imbracamintesi incaltaminte spun ca vanzarile s-au ridicat aproape la nivelulestimat, dar ca nici asteptarile nu au fost foarte mari, tinandcont de contextul economic actual. "Vanzarile din acest weekend aufost bune, dar nu spectaculoase, in conformitate cu estimarilenoastre. Nu cred ca se mai pot face vanzari spectaculoase, deoarecesuma disponibila pentru cumparaturi a bucurestenilor este cusiguranta mult mai mica decat anul trecut. De asemenea, numarulfoarte mare de magazine din Cotroceni 'imparte' aceasta sumadisponibila la foarte multi", a declarat pentru ZF Adrian Cazu,directorul de magazine al companiei Benvenuti.

Retailerii vor "vanzari moderate, darconstante"
Cazu crede ca un factor perturbator al deschiderii acestui mallpoate fi reprezentat si de promotiile din acest weekend de laprincipalii concurenti, Plaza Romania si Bucuresti Mall, care auavut program prelungit si numeroase activitati de marketing.
Retailerii amintesc de alte deschideri din ultimul an si jumatate,printre care Baneasa Shopping City si Liberty Center, unde au avutincasari foarte mari in primul weekend, dar unde ulteriorreducerile de vanzari au fost semnificative. In prezent, niciunjucator nu mai pluseaza cand vine vorba de estimari, ci preferavanzari "moderate, dar constante".
"Am avut vanzari bune, asemanatoare celor din centrele cele maibune din Bucuresti, Bucuresti Mall, Feeria si Unirea ShoppingCenter. Ramane de vazut daca le va depasi, nu vrem sa tragem oconcluzie dupa un prim weekend de vanzari", se limiteaza sa afirmeIoana Stan, director de marketing al retelei Otter.
Tinand cont de amplasarea centrului comercial, Cotroceni esteconsiderat de chiriasi nu doar o destinatie de weekend, mai ales inurmatoarea perioada, cand clientii vor fi curiosi sa intre in ceamai noua destinatie de shopping si entertainment. "Am fost sambatain AFI Cotroceni mai mult din curiozitate. Dupa ce am cautat 20 deminute loc de parcare, am intrat in cateva magazine, pentru ca eraprea aglomerat, si apoi am mers sa mananc. Mi-am cumparat doar ovesta cu 79 de lei, dar nu am vazut reduceri sau alte promotii. Cutot cu mancare am cheltuit 100 de lei", spune Elena, unul dintrevizitatorii centrului comercial.

Cozi la restaurante si cafenele
In primele patru zile de la deschidere, circa 380.000 de oameni auintrat in AFI Cotroceni, cei mai multi, 103.000 de vizitatori,venind duminica.
"Zona de restaurante si cafenele a mers foarte bine. Oamenii suntcuriosi, vin sa vada ce magazine sunt, dar mai degraba beau o cafeadecat sa cumpere o rochie", spune Radu Marinescu, general manageral retelei Gloria Jean's Coffees care anunta ca vanzarile audepasit 10.000 de lei zilnic, nivelul acestora fiind asemanator cucel din Baneasa, in primele zile de la deschiderea mallului dinnordul Capitalei.
Si la al treilea restaurant Nordsee, specializat pe comercializareade preparate din peste si fructe de mare, s-au format coziconstant, numarul clientilor pe zi ajungand in medie la 1.000-1.100de oameni. "Daca calculam in euro, vanzarile sunt comparabile cucele din Baneasa Shopping City, dar daca facem calculul in lei, aufost mai mari", explica Liliana Farmache, unul dintre actionariiDarcom Sea Food, detinatoarea francizei Nordsee.
Si hipermarketul Real, cel mai mare chirias al mallului, a anuntatca magazinul din mall a inregistrat cel mai mare numar de clientidin cadrul vreunui magazin de pe piata locala.

Mixul "muncitori si clienti" ii deranjeaza pe uniiretaileri
Au fost insa si retaileri nemultumiti de o deschidere soft, faraeveniment de lansare si cu o parte din magazine inchise.
"Vanzarile au fost sub estimari pentru toate cele trei branduri -Reserve, Cropp Town si House. Multi dintre cei care au venit la AFICotroceni au fost doar vizitatori, nu neaparat cumparatori. Maimult, proprietarii mallului au ignorat ca lucrarile nu erauterminate. Din pacate, eu nu sunt de acord cu mixul praf sicuratenie, muncitori si clienti", crede Alexander Zeciu, directorulgeneral al LPP Fashion Romania, care a adus cele trei branduri lanivel local.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO