Companii

Prista Oil: Masinile noi ridica nivelul pietei lubrifiantilor

01.07.2008, 16:16 137

Producatorul bulgar de lubrifianti Prista Oil, prezent pe piata locala de aproximativ 10 ani, apreciaza ca producatorii auto prezenti in Romania precum si cresterea pietei auto de import au fost principalele cauze ale cresterii calitatii pietei interne de lubrifianti.
"Piata lubrifiantilor a inregistrat un progres rapid in ultimii ani, in primul rand in cazul nivelului de calitate, prezenta producatorului Renault si cresterea importurilor auto motivand utilizarea de uleiuri mai performante, dintr-un segment de pret superior", a declarat Plamen Bobokov, presedintele Prista Oil.
Potrivit reprezentantilor Prista Oil, structura pietei lubrifiantilor din Romania difera de cea din Bulgaria, volumul total al vanzarilor, estimat la 100.000 tone in 2008, urmand sa fie impartit egal de sectorul industrial si cel auto. Spre deosebire, in Bulgaria circa 60% din vanzarile de lubrifianti, de circa 30.000 de tone, sunt realizate in sectorul industrial, iar restul in sectorul transporturilor.
"Structura pietei depinde foarte mult de dezvoltarea sistemului national de transport. Astfel, cu cat este mai extinsa reteaua feroviara, cu atat sunt mai reduse achizitiile de lubrifianti pentru automobile", a explicat Bobokov.
El a adaugat exemplul Greciei, unde deplasarea cu automobilul este preferata celei pe calea ferata, iar 60% din achizitiile de lubrifianti sunt reprezentate de uleiurile auto.
Valoarea pietei de lubrifianti din Romania, industriali si pentru automobile, este estimata anul acesta la 150 mil. euro. Potrivit Prista Oil, sectorul de lubrifianti auto, de circa 50.000 de tone, este impartit in functie de pretul si calitatea produselor, cele mai mari vanzari fiind realizate in segmentul "quality price"."Este segmentul care detine 50% din piata, unde cumparatorii sunt interesati atat de calitate, cat si de pret", a spus Bobokov.
Segmentul "figthing grade", in care pretul primeaza in alegerea produsului in detrimentul calitatii, acumuleaza 40% din vanzarile de lubrifianti auto din Romania, spre deosebire de Bulgaria, unde reprezinta 20%.
Cea mai mica pondere o detine segmentul de performanta, cu pana la 10% din vanzari, ceea ce reprezinta circa 5.000 de litri anual. "In acest caz este vorba de imagine si de performanta. Cei care achizitioneaza astfel de uleiuri au grija de automobile si urmaresc imbunatatirea performantelor, la fel ca si atunci cand achizitioneaza anvelope speciale", a spus Bobokov.
Producatorul bulgar urmareste pentru 2008 vanzari de lubrifianti de 22 de milioane de euro pe piata locala si demararea operatiunilor la noua fabrica de reciclare de baterii auto din comuna Pantelimon, in care a investit
10 milioane de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO