Companii

Producatorii de anvelope ar putea castiga din invazia masinilor second-hand pe piata locala, spun reprezentantii Goodyear

Producatorii de anvelope ar putea castiga din invazia masinilor second-hand pe piata locala, spun reprezentantii Goodyear

Andreas Niegsch, director de vanzari al Goodyear pentru Europa Centrala si de Est: Romania a avut o crestere rapida a vanzarilor de autoturisme si anvelope, a extinderii retelelor companiilor de leasing si a operatorilor de flote auto. Aici exista toate canalele de distributie si trebuie sa joci pe toate aceste canale ca sa poti creste, spre deosebire de alte tari vecine unde exista concentrari pe segmente.

18.11.2008, 15:04 104

Cele 22 de milioane de locuitori si raportul de 170 de autove-hicule/1.000 de locuitori plaseaza Romania inaintea Un-gariei sau Serbiei in topul Goodyear, ca potential de dezvoltare. Spre comparatie, in Ungaria gradul de motorizare ajunge la 285 de masini la mia de lo-cuitori, iar in Germania la 556 de autoturisme/1.000 de locuitori.

"Romania este una din tarile mari din zona noastra (CEE - n. red.), unde se inregistreaza cresteri importante ale PIB-ului. Pietele apropiate de vestul Europei vor stagna sau vor creste mai incet, dar piata anvelopelor din Romania va creste, cu schimbari pe segmente si structuri de pret", a declarat Niegsch.
Directorul de vanzari al Goodyear, companie care a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 57 mil. euro pe piata locala, a explicat ca modificarile si ritmul de dezvoltare a pietei depinde insa de impactul crizei financiare mondiale asupra economiei locale, care va modifica vanzarile in functie de preturi si segmente de produse. Astfel, potrivit estimarilor, cel mai lovit segment va fi cel de de pret mediu, deoarece consuma-torii specifici vor migra catre achizitia de an-velope de buget, in timp ce cumparatorii de marci premium vor fi mai putin afectati de criza.
Una dintre solutiile expuse de Niegsch pentru a obtine o acoperire cat mai buna pe o piata cu o evolutie greu de estimat din cauza conjuncturii economice internationale o reprezinta extinderea cat mai puternica a retelelor de distributie. In acest sens Goodyear va aduce in Romania franciza pentru unitatile de servisare Premio, iar pana la final de an urmeaza sa fie inaugurate trei unitati.
"Criza are doua parti. Are si oportu-nitati. Poti construi acum o retea de parte-neri ce se poate reflecta apoi in cota de piata. De aceea vom aduce conceptul Premio, care transforma dealerul de anvelope intr-un profesionist de service. De asemenea, ne uitam si spre largirea canalelor de distributie, prin atragerea companiilor de management de flote", a spus Niegsch.
Conceptul de magazin Premio pre-supune comercializarea de anvelope, acce-sorii auto, piese auto sau acumulatori si pres-tarea de servicii conexe. Potrivit reprezen-tantilor Goodyear, centrele Premio vor include in medie 5-6 posturi de lucru si o zona de asteptare tip cafenea pentru clienti. "Credem ca pentru Romania a venit momentul retailului in industria de anvelope. Din punctul meu de vedere in Romania nu exista mai mult de 20-25 de puncte de retail cu un standard rezonabil, mai putine chiar decat in Bul-garia", a declarat Ovidiu Balan, director de vanzari Goodyear pentru Romania si Bulgaria.
Potrivit reprezentantilor Goodyear, obiectivul pentru Romania presupune deschiderea a trei locatii francizate Premio in 2008, iar reteaua sa numere 15 unitati la finalul lui 2009.
"In 2008 ne-am axat mai mult pe retail, iar obiectivul minim pentru acest canal de desfacere este de 20% din cifra de afaceri", a spus Balan. Wholesale-ul reprezinta 70% din vanzarile Goodyear Romania, iar restul este realizat pe alte canale.
Unul dintre primii francizati Premio este compania Primat Silver, membra a grupului Primat Gold, care detine o retea de service pe plan local.
In Europa Goodyear a francizat 3.800 de unitati similare, sub numele Premio, HiQ (in tarile vorbitoare de limba engleza) sau Vulco (in tarile din fosta Iugoslavie). In Europa Centrala si de Est functioneaza 180 de unitati Premio, 30 fiind operate in Ungaria. Reprezentantii companiei nu au declarat care este nivelul de dezvoltare urmarit pen-tru reteaua locala Premio sau cati parteneri sunt interesati de obtinerea francizei.
"Romania a avut o crestere rapida a vanzarilor de autoturisme si anvelope, a extinderii retelelor companiilor de leasing si a operatorilor de flote auto. Aici exista toate canalele de distributie si trebuie sa joci pe toate aceste canale ca sa poti creste, spre deosebire de alte tari vecine unde exista concentrari pe segmente", a spus Niegsch.
Niegsh a identificat ca si potentiali clienti un consumator cu totul nou in piata auto, cel care a determinat cresterea pietei auto second-hand cu mai mult de 105% in primele 10 luni ale anului. "Importul de automobile second-hand poate fi util pentru piata de anvelope. Masinile de 4-5 ani vechime au un potential interesant, dar totul depinde de optiunea cumparatorului", a completat Niegsch.
Volumul pietei locale de anvelope a fost evaluat la circa 2,2 milioane de unitati, circa 60% din total fiind marci de buget, iar 30% premium. Segmentul de mijloc este nereprezentativ pentru piata anvelopelor din Romania, clientii din aceasta nisa fiind foarte usor influentati de pret. Reprezentantii Goodyear au declarat ca 75% din vanzarile companiei in Romania sunt realizate in segmentul premium.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO