Companii

Producatorul berii Tuborg imprumuta 40 mil. dolari pentru extindere

22.11.2004, 00:00 31

Cel de-al cincilea jucator de pe piata romaneasca a berii - United Romanian Breweries Bereprod (URBB) - care produce in Romania marcile de bere Tuborg, Carlsberg si Skol, va investi 40 milioane dolari pentru achizitionarea de echipamente necesare extinderii capacitatii de productie a fabricii de la Bucuresti.
Compania a obtinut, recent un imprumut de 40 milioane dolari de la un consortiu de banci format din Bank Austria Creditanstalt AG, HVB Bank Romania si Raiffeisen Zentralbank Osterreich AG, precum si un credit aditional de 10 milioane dolari de la HVB Bank Romania. Perioada de rambursare a creditului este de sase ani.
"Prin noul aflux de capital, intentionam sa extindem capacitatea de productie a fabricii Tuborg Romania, sa sporim forta de distributie si sa crestem numarul angajatilor. Pentru anul viitor, intentionam sa crestem investitia cu inca 15 milioane de dolari, unul dintre obiective fiind sporirea capacitatii de productie la 1,4 milioane de hectolitri", spune Shachar Shaine, presedintele URBB.
In urma cu sapte ani, compania a construit la marginea Bucurestiului o fabrica de bere in valoare de 55 milioane dolari. Potrivit datelor societatii, din anul 1997 si pana in prezent volumul vanzarilor a crescut de patru ori, capacitatea de productie a fabricii din Bucuresti fiind estimata in 2004 la 1,2 milioane hectolitri. Suma totala a investitiilor realizate de URBB pina acum depaseste 85 de milioane de dolari.
Compania, cu o cota de circa 8% din piata, a raportat pentru primele noua luni o crestere a cifrei de afaceri cu 10%, in ciuda vremii ploioase din aceasta vara. Compania a avut in 2003 o cifra de afaceri de 44 de milioane de euro.
"Pe segmentul marcilor de bere internationale, premium estimarile noastre de la inceputul anului s-au dovedit corecte. Din ianuarie pana in septembrie, am inregistrat o crestere a volumului de vanzari cu aproximativ 10%. "Anul trecut, URBB a avut o evolutie foarte buna, fata de cresterea totala a pietei, trend care a continuat si in acest an. Evolutia companiei este cu atat mai semnificativa cu cat a avut loc in contextul cresterii pietei de profil ca urmare a cresterii vanzarilor in segmentul de bere la PET. Deoarece avem branduri pe segmentele premium si superpremium, cresterea segmentului de bere la PET nu ne-a afectat", sustine Shaine.
El spune ca piata de bere din Romania a scazut cu doua procente in acest an , insa berea, ca si pondere din consumul total de bauturi a crescut, in timp ce toate celelalte sortimente au inregistrat scaderi.
Piata berii este una dintre cele mai concurentiale din Europa. Primii patru jucatori de pe piata fac parte din grupuri internationale ce se afla in topul primilor cinci producatori de bere din lume: Brau Union Romania liderul pietei cu 32% anul trecut face parte din grupul Heineken, SABMiller Romania si Interbrew Romania locul doi cu 22% respective trei cu 16% sunt filialele locului trei, respectiv unu mondial, iar Tuborg Romania locul cinci cu 8% face parte din grupul danez Carlsberg - locul cinci. Una dintre cele mai spectaculoase evolutii in acest an a avut-o grupul European Drinks care a ajuns sa detina conform studiilor comandate de companie o cota de piata de 15,4% in septembrie, anuntand in acelasI timp intentia de a-sI dubla capacitatea de productie pentru anul viitor pe fondul cresterii din acest an.
Valoric piata a atins anul trecut circa 550 de milioane de euro cu un volum de 12,8 milioane de hectolitri, iar estimarile pentru acest an merga catre 13 milioane de hectolitri. .
stelian.negrea@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO