Companii

Producatorul Caroli a raportat o marja operationala de 8,3%

Producatorul Caroli a raportat o marja operationala de 8,3%
12.02.2009, 17:14 40

Rezultatele sunt peste estimarile initiale ale companiei, care vizau afaceri de aproximativ 230 de milioane de lei (peste 60 de milioane de euro).

"In 2008 am inregistrat o crestere a vanzarilor in volum de 19,8% fata de rezultatele obtinute in 2007, cele mai mari vanzari fiind realizate pe segmentul de sunca", a declarat Haluk Akdemir, directorul executiv al Caroli Foods.
De asemenea, Caroli si-a consolidat anul trecut portofoliul prin lansarea in septembrie a unei noi game de pate, principalul obiectiv al companiei in urma acestei lansari fiind de a obtine pana la finalul anului 2009 aproximativ 10% din piata pateurilor la cutie. Cu toate acestea, primele efecte ale crizei financiare au inceput sa se resimta si in businessul Caroli.
"Piata a inceput sa scada din cel de-al patrulea trimestru al anului 2008, iar trendul a continuat si in luna ianuarie. Fata de ianuarie 2008 vanzarile au scazut cu 3%", a spus directorul executiv al Caroli Foods.
Reprezentantii producatorului de mezeluri nu au dorit sa faca pentru moment estimari cu privire la evolutia rezultatelor financiare ale Caroli pentru finalul acestui an, adaugand ca le vor dezvalui in momentul in care "vor avea o intelegere mai buna a pietei".
Desi Akdemir sustine ca anul 2009 va fi un an dificil, in care dimensiunea pietei mezelurilor va continua sa fie afectata de scaderea puterii de cumparare a consumatorilor, realizarea de noi achizitii este luata in calcul de reprezentantii grupului.
 "Vom continua sa evaluam optiuni strategice, luand in considerare si noi achizitii", afirma Akdemir, fara a oferi mai multe detalii.
 Dupa ce in 2008 a derulat investitii de sapte milioane de euro, Caroli Foods a anuntat de la sfarsitul anului trecut intentia de a amana o parte dintre investitiile pe care intentiona sa le realizeze in cursul anului 2009, printre acestea aflandu-se si automatizarea platformei logistice. Astfel, desi aceasta trebuia sa fie realizata in prima parte a anului, va fi amanata pentru cea de-a doua jumatate din 2009.
 "In timp ce in continuare exista posibilitate de crestere pe termen mediu si lung, este deja evident ca anul 2009 va fi unul dificil pentru intreaga economie si nimeni nu este imun", spune Akdemir.
Grupul Caroli Foods, controlat de familia El Solh din Liban, este format din companiile Maestro, Caroli Prod 2000 (axata pe distributie), T.C Affaires (axata pe productie) si INDCARF (axata pe productia de mezeluri crude si depozitare).
Principalii competitori ai Caroli Foods sunt producatorii CrisTim, Aldis, Angst, Elit Cugir si Tabco-Campofrio.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO