Companii

Producătorul de ulei Argus Constanţa: Suntem pe locul doi după americanii de la Bunge

Producătorul de ulei Argus Constanţa: Suntem pe locul doi după americanii de la Bunge

Foto: Shutterstock

Autor: Gabriel Razi

29.04.2012, 17:08 2216

Argus Constanţa este al doilea jucător de pe piaţa uleiului îmbuteliat, în urma americanilor de la Bunge, producătorul brandului Floriol, spun oficialii companiei într-un raport.

"Potrivit raportărilor M.M.R.B (în prezent Nielsen România - n.red.), Argus se menţine la finalul anilui 2011 pe locul doi, după producătorul Bunge", afirmă oficialii Argus.

Reprezentanţii producătorului nu au precizat însă despre ce segmente de piaţă este vorba sau dacă datele iau în considerare vânzările în volum sau valoare.

Argus, companie cu afaceri de 55 milioane de euro anul trecut, vinde pe piaţa locală ulei sub brandurile Argus, Tomis şi Sora Soarelui.

De celalaltă parte compania americană Bunge vinde ulei pe plan local sub brandurile Floriol, Unisol, Ulvex şi Raza Soarelui.

Bunge se află în prezent în negocieri avansate pentru preluarea fabricii de ulei vegetal de la Lehliu Gară deţinută de portughezii de la Prio Foods, potrivit unor informaţii anterioare.

Piaţa locală a uleiului, evaluată în bani la 350-400 milioane de euro, este împărţită între jucători multinaţionali precum Cargill, Bunge sau Expur şi afaceri ale antreprenorilor precum Prutul Galaţi (Marian Andreev), Ulerom (Adrian Porumboiu) sau Ardealul Carei (mai multe persoane fizice).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO