Companii

Proprietar de agentie de turism, investesc in hoteluri

20.12.2005, 20:39 68

Jucatorii din industria agentiilor de turism sunt tentati tot mai mult de extinderea in afacerile hoteliere.

Agentia de turism Marshal Turism, unul dintre primii trei in topul jucatorilor de profil, a anuntat ca intentioneaza sa investeasca 10 mil. euro in achizitionarea unui teren si in constructia unui hotel de patru stele in sectorul 1 din Capitala.

"Vrem sa cumparam un teren de circa 2.000 de metri patrati si vom investi, in acest sens, 2 milioane de euro", a declarat Ion Antonescu, directorul si patronul agentiei de turism Marshal.

Potrivit acestuia, banii provin din vanzarea unui teren situat in zona Piata Victoriei. "Lucrez de treizeci de ani in domeniul turismului, iar in Bucuresti se simte nevoia de hoteluri noi", a spus Antonescu. Acesta a precizat ca noul hotel va avea circa 100 de camere si se va axa pe turismul de afaceri. Antonescu se asteapta ca locatia, care se va numi Hotel Marshal, sa fie deschisa in circa 2-3 ani.

Pe de alta parte, agentia Marshal are si un contract pe o perioada de cinci ani pentru inchirierea hotelului Batistei, care apartine statului, iar Antonescu spune ca planuieste ca, la expirarea acestei perioade, sa achizitioneze si aceasta unitate. Pentru hotelul Batistei, care se va numi tot Marshal, agentia va investi 1 milion de euro in renovare, pentru a-l ridica de la nivelul de doua la cel de trei stele. Hotel Batistei se va adresa segmentului de business. Antonescu spune ca lucrarile de renovare vor fi incepute in ianuarie 2006, iar hotelul va fi deschis in luna mai a aceluiasi an.

Marshal Turism a inregistrat o cifra de afaceri de circa 50 mil. lei (13,7 mil. euro) in primele noua luni si preconizeaza sa incheie anul cu o cifra de afaceri de 60 mil. lei (16,4 mil. euro). "Am avut o crestere foarte mare anul acesta in general si, mai ales, am vandut de cinci ori mai multe pachete de revelion fata de anii trecuti", a adaugat Antonescu. Potrivit acestuia, in 2005 s-au cautat pachete cu destinatiile Turcia, Grecia, Creta, Palma de Mallorca, Rhodos, pentru clientii cu venituri medii si Thailanda, Dubai, Austria, Italia, Franta, pentru publicul cu venituri peste medie. "Am incasat 400.000 de euro doar din pachetele de revelion. Se cauta zonele calde anul acesta", a continuat reprezentantul Marshal. El a mai precizat ca 80% din activitatea agentiei se bazeaza pe turismul extern. Marshal Turism a avut o cifra de afaceri de 13,8 milioane de euro in 2004.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels