Companii

Real deschide al doilea hypermarket cu 12 mil. euro

13.07.2006, 20:37 22

Real Hypermarket Romania, compania care opereaza hypermarketurile Real de pe piata locala, a investit peste 12 milioane de euro pentru deschiderea celui de-al doilea magazin din Romania, la Constanta.
Real, care este diviza hypermarket-uri a grupului german Metro, a intrat pe piata locala prin inaugurarea unui magazin la Timisoara, in luna martie a acestui an, in urma unei investitii de 15 mil. euro. Pentru acest an reprezentantii companiei intentioneaza sa mai deschida alte cinci magazine.
"Acest an este primul din cei trei pe parcursul carora se va desfasura un program de expansiune si presupune deschiderea a inca cinci noi locatii in centre la fel de importante ale Romaniei, cum ar fi, spre exemplu, Sibiu, Oradea sau Bucuresti, mai tarziu in cursul acestui an", a declarat directorul general al companiei, John Rix.
Noul hypermarket inaugurat la Constanta are o suprafata totala de 11.600 de metri patrati, din care spatiile de vanzare ocupa 6.000 de metri patrati.
La jumatatea lunii mai, Real Hypermarket Romania
si-a majorat capitalul social cu 20 de milioane de euro, pentru a sustine expansiunea pe piata locala. In acelasti timp, compania a anuntat ca va angaja aproximativ 2.000 de persoane pana la sfarsitul acestui an. Potrivit reprezentantilor companiei, fiecare nou magazin deschis presupune angajarea a 300 de persoane.
Real este a treia divizie a grupului Metro care a intrat pe piata locala. Metro Cash & Carry a deschis primul sau magazin din Romania in anul 1996 si a ajuns intre timp cea mai mare retea de comert de pe piata locala, cu 23 de magazine si afaceri de 1,25 miliarde de euro anul trecut.
Din anul 2003, Metro a intrat pe piata locala si cu divizia de magazine de bricolaj Praktiker. Intre timp, Praktiker a ajuns la 11 magazine in Romania, insa a iesit din portofoliul Metro, germanii vanzandu-si participatia la nivel international pentru aproximativ jumatate de miliard de euro.
Real este printre ultimii jucatori internatonali intrati pe piata romaneasca de hypermarketuri. Carrefour a inaugurat acest format de comert in anul 2001, prin deschiderea unui astfel de magazin in zona de vest a Capitalei la iesirea pe autostrada Bucuresti-Pitesti. Carrefour a ajuns intre timp la sase magazine, pe langa Bucuresti fiind vizate si orase de provincie precum Brasov sau Ploiesti.
Din 2003, un alt grup francez, Cora, a deschis primul sau magazin in zona Pantelimon Bucuresti, un al doilea magazin fiind deschis anul trecut tot in Capitala, in zona Lujerului.
De anul acesta isi va face intrarea pe piata un alt grup francez, Auchan, prin deschiderea unui magazin in Capitala.
Spre deosebire de concurentii francezi, Real a decis sa intre pe piata locala printr-un oras din vestul tarii, Timisoara.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO