♦ În 2020 s-au deschis 20 de microberării, faţă de 12 în 2019 ♦ În ultimul deceniu, numărul micilor producători de bere a crescut de la 2 la 78 de microberării l Brandurile artizanale provoacă la creativitate cele patru multinaţionale din industria berii, în condiţiile în care vânzările lor sunt încă infime pe o piaţă de peste 1 miliard de euro anual ♦ Până şi rafturile supermarketurilor „s-au deschis“ pentru berile artizanale.
Nişte chibiţi ai pieţei berii priviţi din perspectiva vânzărilor, dar care joacă agil şi cu multă creativitate în a crea branduri noi pe o piaţă a berii de 1 miliard de euro dominată la vârf de mărci cu tradiţie de sute de ani precum Timişoreana, Ursus, Azuga sau Ciuc.
Microberăriile merg spre „prima sută“ în România, după ce în 2020 s-au deschis 20 de astfel de unităţi şi, în ciuda unui context complet nefavorabil afacerilor mici s-au închis numai trei. Numărul lor a crescut în ultimul deceniu de la 2 la 78 de unităţi, arată datele Asociaţiei Berarii României, care grupează liderii pieţei locale de bere.
„Numărul total al producătorilor de bere a crescut în 2020 la 86, faţă de 68 în 2019. Din cei 86, 78 sunt microberării. Ca tendinţă, în ultimii 5 ani, microberăriile au crescut de 4 ori. În perioada ianuarie – martie 2021, au fost eliberate 3 noi autorizaţii pentru microberării. Piaţa berilor artizanale a plecat într-adevăr de la un nivel scăzut, dar apetitul românilor a fost într-o creştere continuă. Berea artizanală este foarte pretabilă consumului în HoReCa, de aceea, în ultimii ani, mai ales înainte de pandemie, parteneriatele între baruri, restaurante şi microberari au avut un succes extraordinar. De aici şi numărul de microberării care au crescut de la an la an în România, urmând trendul global“, a spus pentru ZF Julia Leferman, director general al Asociaţiei Berarii României.