Companii

Renault a pus ochii si pe piata de utilitare

15.04.2004, 00:00 13



Dupa ce a ajuns pe locul intai printre marcile romanesti de autoturisme de import, grupul francez Renault a pus ochii si pe segmentul vehiculelor comerciale.

"In ultimii ani, piata de autovehicule utilitare s-a mentinut in mare la acelasi nivel. De anul trecut, insa, lucrurile s-au schimbat in bine. Clientii s-au profesionalizat, iar vanzarile au inceput sa creasca. Daca piata auto totala a crescut cu 20%, vehiculele comerciale au realizat o crestere si mai mare, de 30%, ceea ce ne-a atras atentia", spune Nicolas Ianculescu, directorul general al Renault Romania, importatorul marcilor de automobile Renault si Nissan pe piata romaneasca.



Potrivit statisticilor Asociatiei Productorilor si Importatorilor de Automobile din Romania , marca franceza detinea la sfarsitul anului trecut locul cinci intre marcile de autovehicule comerciale usoare (pana in 3,5 tone) de import, in urma Fiat, Volkswagen, Peugeot si Ford.



"Vrem ca la orizontul anului 2007 sa ajungem prima marca de import in ceea ce priveste autovehiculele comerciale, aceeasi fiind in acest moment situatia si in Europa" adauga Ianculescu.



Anul acesta, vehiculele comerciale ar trebui sa contribuie cu 10% la totalul de 11.000 de autovehicule cat este obiectivul de vanzari al Renault pe piata romaneasca.



"Media pe piata este de 16-17%, si vrem ca in urmatorii trei ani sa ajungem la o pondere a vehiculelor comerciale de 20% in totalul vanzarilor" mai spune Ianculescu.



Gama de autovehicule comerciale a Renault este alcatuit din trei modele - Kangoo, Traffic si Master, si zece motorizari (diesel si benzina). Modelele pot fi configurate atat pentru transportul de marfa cat si de persoane.



In cazul vehiculelor comerciale, mai mult decat in cazul autoturismelor, apreciaza reprezentantii Renault, clientii sunt interesati de servicii in plus fata de vanzarea propriu-zisa a produsului, precum asigurarea cu piese de schimb sau finantare.



"In cazul Renault, 40% dintre clientii de autoturisme apeleaza la leasing, in timp ce in cazul vehiculelor comerciale ponderea celor interesati de acest tip de finantare creste la 60%" apreciaza Gerard Pesson, directorul general al RCI Leasing Romania, companie infiintata la inceputul anului 2002 de Renault Credit International (RCI) Banque, aflata in cadrul grupului Renault.



Renault Romania a vandut anul trecut peste 10.000 de autovehicule pe piata romaneasca - 9.000 de Renault si aproape 1.000 de Nissan, in crestere cu 10% fata de anul precedent. Cel mai cautat model a fost Renault Clio, cu peste 4.800 de unitati, urmat de Renault Megane cu peste 3.500 de unitati. Anul acesta vanzarile ar trebui sa depaseasca, potrivit oficialilor, 11.000 de unitati, in conditiile in care vor fi lansate modele precum Clio Bicorp, Scenic II si Grand Scenic, Megane II Break si Megane II Coupe - Cabriolet.



Grupul Renault este din luna septembrie a anului 1999 si actionarul majoritar al producatorului roman de automobile Dacia. Anul trecut vanzarile Dacia pe piata romaneasca au fost de aproape 58.000 unitati, la care s-au adaugat exporturi de 11.000 de unitati.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO