Companii

Renault Koleos: off-roader deghizat in crossover

Renault Koleos: off-roader deghizat in crossover

Click pentru imaginea marita

08.09.2008, 14:29 62

Cu toate ca trendul SUV-urilor compacte si-a facut simtita prezenta in prima parte a anilor '90, prin lansarea modelelor Toyota RAV4 si Honda HR-V, acesta a luat avans considerabil abia in ultimii ani, acest tip de automobil fiind prezent in gama oricarui constructor de automobile care "se respecta".
In timp ce concurenta directa nu a implementat un sistem avansat de tractiune, cu diferential central blocabil sau posibilitate de transmisie a puterii doar unei singure punti - VW Tiguan utilizeaza platforma monovolumului compact Golf Plus, in timp ce tractiunea este cea de la Golf 4Motion, Renault a optat pentru preluarea unei platforme tehnice de la Nissan X-Trail, lansat in vara anului trecut.
La capitolul design Renault a mers "la sigur". Nu a adoptat imaginea futurista a noii Laguna, ci a utilizat linii prezente deja pe modelele Clio si Megane - cele mai bine vandute modele Renault la nivel european. In timp ce spatele nu este drept, tipic pentru un SUV sau break, si inclinat - concept care, completat cu hayonul impartit in doua, faciliteaza accesul la portbagaj in spatiile restranse.
Modelul testat era echipat cu motorizarea de 2,0 litri dCi, in versiunea de putere de 175 CP la 3.750 rpm si un cuplu motor maxim de 360 Nm, disponibil de la 2.000 rpm. Cu toate ca dispune de 25 CP in plus fata de cel "standard", care echipeaza si Laguna, consumul de combustibil inregistrat de-a lungul testului realizat cu preponderenta pe traseu de macadam, combinat cu extraurban si urban, nu a depasit valoarea de 10 litri/100 km in trafic "bara la bara" si 7 litri/100 km pe drum national.
Datorita utilizarii platformei tehnice a lui Nissan X-Trail, Koleos poate aborda un traseu off-road cu dificultate peste medie, echipat chiar si cu anvelope "all terrain". In cazul in care sunt utilizate anvelope de off-road, dificultatea traseului poate fi chiar mai mare. Sistemul de tractiune permite utilizarea masinii in trei moduri - 4x2 cu tractiune numai pe puntea fata - atunci cand se ruleaza pe suprafete cu aderenta ridicata, avantajul fiind reducerea consumului de combustibil, 4x4 Auto - mod de tractiune integrala recomandat parcurgerii unor trasee de macadam sau mai alunecoase, care poate transmite intre zero si 50% din putere catre puntea spate, si 4x4 Lock, mod de off-road in care diferentialul central este blocat, iar puterea este repartizata egal intre cele doua punti. In plus, Koleos dispune si de sistemul HDC - Hill Descent Control, care permite coborarea unei pante abrupte.
Spre deosebire si de versiunile de top ale modelului Laguna, Koleos este primul Renault care dispune de sistem audio Bose, cu opt incinte acustice, magazie de CD-uri si putere totala de 200 de wati.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO