Companii

Renault Symbol: Reinterpretarea masinii low-cost

Renault Symbol: Reinterpretarea masinii low-cost
28.09.2008, 20:05 31

 

Vanzarile segmentului mic au inregistrat in primele opt luni o scadere de aproape 11% a vanzarilor, la un volum de 43.172 de unitati, potrivit statisticilor APIA, scadere resimtita si de Symbol, sedanul de clasa mica al constructorului francez, ce are la baza modelul Clio II, in conditiile in care si vanzarile Renault au scazut pe piata locala, modelul reprezentand aproape jumatate din cele ale marcii.
Spre deosebire de generatia anterioara, care a beneficiat si de un facelift in 2006 - cand special pentru a se diferentia de Logan i s-au introdus echipamente noi precum climatizarea automata, aceasta se diferentiaza printr-un design individual, si nu cu unul derivat din alt model. In acest sens se poate observa cel de-al treilea geam lateral, dar si spatele complet redesenat, alaturi de partea frontala.
In habitaclu calitatea materialelor utilizate a inregistrat o evolutie fata de modelul anterior, insa se inscrie in continuare in segmentul inferior de pret.
Scaunele ofera un confort bun, insa nu se pot lauda cu un suport lateral foarte bun. Locurile din spate ofera loc suficient pentru doi adulti sau trei copii. Este de criticat amplasarea butoanelor pentru geamurile electrice spate pe extremitatea spate a consolei dintre scaune - solutie imprumutata de la Logan, dar care nu este foarte ergonomica. Partea buna este ca ofera accesul la comenzi atat pasagerilor spate, cat si celor din fata.
Modelul testat era echipat cu motorizarea diesel de 1,5 litri dCi de 85 CP si cuplata la o cutie de viteze cu cinci trepte, bine etajata. Asa cum ne-a obisnuit, dieselul prezent atat pe Dacia Logan, Renault Clio III si Megane, a inregistrat de-a lungul testului un consum scazut de combustibil - de aproximativ 5,5-6 litri/100 km in traficul urban si intre 4,5-5,5 litri in afara, consumul osciland in functie de stilul de condus abordat. Minimul atins de-a lungul testului a fost de 3,9 litri/100 km, atunci cand s-a rulat in treapta a cincea cu 100 km/h.
Primul lucru care se remarca la noul Symbol este suspensia - este suficient de moale pentru a filtra toate denivelarile drumurilor din Turcia, majoritatea fiind "recunoscute" numai dupa sunet.
Minusul suspensiilor il reprezinta din pacate stabilitatea pe viraje. Pentru a mentine masina in conditii de siguranta, niciun viraj nu trebuie abordat cu mai mult de 100-110 km/h.
La capitolul plusuri fata de generatia anterioara se incadreaza si izolatia fonica a interiorului - la acest capitol Symbol se poate compara usor cu un Megane Bicorp.
Din punct de vedere al pretului, dotarea de top Privilege, cu un pret de pornire de 11.490 de euro cu TVA, include dublu airbag, ABS - care este standard acum indiferent de echipare, computer de bord, geamuri electrice fata si spate, radio CD cu MP3 si scut pentru motor.
La capitolul siguranta, oficialii Renault prezenti la eveniment au declarat ca masina nu va fi testata la EuroNCAP, dar respecta normele de siguranta ale marcii.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO