Companii

Renault va produce la Piteşti şi Valladolid motoarele pentru noua generaţie Logan

Renault va produce la Piteşti şi Valladolid motoarele pentru noua generaţie Logan

Autor: Bogdan Alecu

03.04.2011, 23:49 175

Renault, care produce în Ro­mâ­nia peste 200.000 de motoareanual pentru gama Dacia, va înlocui din 2013 o parte din gamaactuală cu una de motoare mai ecologice, gamă care va fi produsă laPiteşti şi Valladolid (Spania) şi care va echipa a doua generaţie aLogan.

"Din 2013 la Mioveni va începe producţia unui nou motor H4, pebenzină, cu trei cilindri şi supraalimentat, care alături demotorul H5 ce va fi produs în Spania (Valladolid) vor în­locuiactualele motoare K4 şi K7 prezente pe gama Dacia", a spus AncaOreviceanu, di­rectorul de comunicare al Group RenaultRo­mânia.

Reprezentanţii Renault nu au dat detalii despre valoareainvestiţiilor sau capacitatea de producţie.

În cadrul Salonului Auto de la Geneva din luna martie a acestuian Jacques Chauvet, preşedintele consiliului de administraţie alAutomobile Dacia şi şef al Renault pe re­giunea Euromed, declara căîn România Renault va investi în continuare, dar pentru reînnoireagamei actuale, în timp ce extinderea producţiei va avea loc la nouauzină din Maroc.

În prezent cele două motoare K4 şi K7 sunt produse în România,Turcia şi Spania. Astfel, motorul K7, de 1,6 litri pe benzină, cuopt supape de 85 CP se regăseşte în prezent pe modelele Logan şiSandero şi este produs la Mioveni din 2004, în timp ce propulsorulK4, de 105 CP este importat din Spania şi echipează modelele Loganşi Duster. Modelul K4 echipează însă şi modele Renault precum Clioşi Symbol.

Potrivit publicaţiei franceze Liberation, decizia Renault de aproduce noul motor în România şi nu în Franţa va însemnaconcedierea a 200-400 de salariaţi ai Renault de la uzina dinDouvrin din Franţa, unde în prezent lucrează 3.450 de persoane.

Prima comunicare legată de motoarele din noua generaţie H s-arealizat în urmă cu un an şi jumătate şi face parte din strategiagrupului Renault de a reduce emisiile de dioxid de carbon înconcordanţă cu cerinţele Uniunii Europene. La finele anului 2009Renault a lansat o nouă gamă de motorizări pe benzină TCesupraalimentate care echipează modelele Megane. Astfel, dacămotorizarea K7 de 1,6 litri şi 85 CP Euro 5 emite în prezent 155 degrame de dioxid de carbon per kilometru, unul supraalimentat de 1,0litri ar putea avea emisii chiar de sub 100 g CO2/km. Decizia celorde la Renault vine în contextul în care în Europa de Vest,principala piaţă de desfacere pentru maşinile produse la Mioveni,sunt în vigoare taxe anuale de poluare calculate în funcţie deemisiile de dioxid de carbon.

Automobile Dacia a intrat pe locul cinci în topul celor maipoluatoare mărci auto la nivel european din punctul de vedere alemisiilor de dioxid de carbon, potrivit unui studiu realizat decompania de consultanţă Jato. Astfel, modelele Dacia au înregistratanul trecut un nivel mediu al emisiilor de aproape 148 de grame deCO2 per kilometru, în scădere cu aproape patru procente faţă deanul anterior.

Emisiile Dacia sunt depăşite numai de mărcile premium prezentepe piaţa europeană precum BMW (153 g), Audi (153 g), Volvo (157 g)şi Mercedes-Benz (172 g).


Duster este în top înFranţa

Înmatriculările Dacia pe piaţa franceză au înregistrat un declinde aproape 16% în primul trimestru al acestui an, potrivitstatisticilor Comitetului Constructorilor Francezi de Automobile(CCFA), la puţin peste 26.500 de unităţi.

Cel mai bine vândut model al constructorului de la Mioveni pepiaţa franceză a fost SUV-ul Duster, care a ocupat şi locul 11 întopul celor mai bine vândute maşini, cu 13.500 de unităţi.

Scăderi au fost înregistrate de Dacia şi pe piaţa spaniolă, undeînmatriculările constructorului autohton s-au redus cu peste 25% înprimul trimestru, la puţin peste 3.300 de unităţi, în condiţiile încare piaţa a căzut cu 27% în acelaşi interval.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels


AFACERI DE LA ZERO