♦ Grupul german Schwarz, proprietarul Kaufland şi Lidl, este lider în România şi Cehia, iar în Polonia şi Ungaria îşi face loc în top cinci jucători din comerţul alimentar ♦ Rusia este piaţa cu cei mai mulţi jucători locali la vârf, patru din cinci, singurul nume străin fiind Auchan, însă cu o cotă de piaţă de doar 2,5% ♦ Piaţa din România este printre cele mai puternic concurenţiale, cu primii cinci jucători care controlează doar 45% din vânzări ♦ Micii comercianţi tradiţionali încă au 70.000-80.000 de magazine şi aproape 40% cotă de piaţă.
„Comerţul cu dominantă alimentară din Europa de Est creşte moderat de câţiva ani. O schimbare majoră a ultimilor ani este declinul rapid al comerţului tradiţional care lasă locul marilor nume moderne. Piaţa se va consolida şi maturiza în următorii ani, cu marii jucători care vor experimenta la nivel de noi formate şi inovaţii în domeniul digital“, spun analiştii companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.
Românii au cheltuit anul trecut în comerţul cu dominantă alimentară 22 de miliarde de euro, iar 45% din această sumă a fost împărţită de cele mai mari cinci grupuri din piaţă, respectiv Schwarz (Lidl şi Kaufland), Carrefour (cu toate formatele de magazine), Profi, Ahold Delhaize (Mega Image) şi Auchan, arată datele Euromonitor.