Retail&Agrobusiness

Economia românească este dependentă de cele mai mari 1.000 de companii care ţin în spate jumătate din businessul local

Autor: Cristina Roşca

11.11.2016, 13:00 677

Cele mai mari 1.000 de companii din România au obţinut anul trecut afaceri de 567 mld. lei, fiind responsabile de jumătate din businessul românesc. Dependenţa economiei faţă de jucătorii din top este tot mai mare, ponderea lor în totalul businessului local crescând de la 35% în 2008 la 49% anul trecut, arată o analiză a companiei de consultanţă Coface.

„IMM-urile, coloana vertebrală a oricărei economii, prezintă o stare de fragilitate pronunţată, iar o economie cu o coloană ver­tebrală fragilă nu poate fi una competitivă pe termen lung. După Serbia, Ro­mânia înregistrează cel mai scăzut număr de com­panii raportat la populaţia activă, iar firmele care îşi întrerup activitatea sunt de 1,6 ori  mai multe decât cele nou înre­gistrate, de aproape 3 ori peste nivelul anterior crizei financiare“, afirmă Iancu Guda, services director în cadrul Coface România.

Pentru a schimba aceasta tendinţă dis­tructivă, România are nevoie de soluţii efi­ciente pentru debirocratizarea aparatului public şi de reducerea corupţiei, de un cadru juridic stabil dublat de o politică fiscală anticiclică, precum şi de o strategie pe termen lung în domenii critice, precum infra­struc­tura, educaţia şi sănătatea, a adăugat el.

Analiza Coface arată că sustenabilitatea pe termen lung a mediului de afaceri este puternic ameninţată, în condiţiile în care exact IMM-urile ar trebui să fie capabile să absoarbă şocurile negative cauzate de viitoare crize financiare. IMM-urile gene­rează efecte pozitive multiple în mediul de afaceri precum îmbunătăţirea mediului con­curenţial prin dimensiunile lor medii şi prin numărul mare. Astfel, IMM-urile au capacitatea de a stimula concurenţa şi de a slăbi în general poziţiile de monopol ale marilor întreprinderi. Mai mult, produsele şi serviciile oferite de IMM-uri sunt puternic individualizate, aceste afaceri generează cel mai mare număr de noi locuri de muncă şi sunt mult mai recep­tive la nevoile pieţei, datorită con­tac­tului nemijlo­cit cu aceasta, rezultatul fiind o mai bună adaptare a ofertei lor la cerinţele clienţilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Urmează ZF Bankers Summit'24