Retail&Agrobusiness

GfK: Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a crescut în trimestrul al treilea cu 9,5%, sectorul IT scade

GfK: Piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată a...

Autor: Mediafax

08.11.2016, 11:18 51

Piaţa de electronice a înregistrat în trimestrul al treilea o valoare de 92 de milioane de euro, o creştere de aproape 24%, comparativ cu trimestrul III din 2015. Televizoarele cu ecran plat au crescut cu peste 24% şi au o reprezentat 85% din vânzările acestui sector. Vânzările de boxe şi boxe portabile au crescut şi ele.

Piaţa foto din România a generat vânzări de 5 milioane de euro în perioada analizată, aceasta reprezentând o scădere de peste 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Vânzările de electrocasnice mari au crescut aproape 23%, şi, deşi ritmul de creştere a încetinit, sectorul încă înregistrează un avânt puternic. Electrocasnicele incorporabile continuă să crească cu un ritm accelerat, depăşind rata de creştere a sectorului. Uscătoarele de rufe au înregistrat cea mai mare creştere din piaţa electrocasnicelor mari - 84% comparativ cu trimestrul III 2015.

Piaţa electrocasnicelor mici a înregistrat o creştere de aproape 25%, în condiţiile în care segmentul cel mai important din această piaţă – aspiratoarele – s-a redresat şi a înregistrat o creştere de 36%. Valoarea pieţei este acum comparabilă cu nivelul de dinainte de criza economică. Produsele de îngrijire a părului, friteuzele şi aparatele pentru prepararea băuturilor calde au înregistrat de asemenea creşteri ale vânzărilor de peste 30% în T3.

Piaţa de IT din România a înregistrat vânzări de 92 de milioane de euro în trimestrul al treilea al anului, scăzând cu aproape 15% faţă de 2015. Trei dintre cele mai importante segmente ale sectorului – desktop-urile, calculatoarele portabile şi tabletele – au continuat să scadă comparativ cu al treilea trimestru al anului 2015.

În timp ce vânzările din piaţa de telecom au crescut (+8%), ritmul de creştere de pe segmentul de smartphones a încetinit, ajungând la o creştere de 9% faţă de trimestrul III 2015. Segmentul de phablet-uri (smartphone cu o diagonală mare a ecranului) a înregistrat o rată de scădere de două cifre, acest tip de produs nu este foarte atractiv pentru consumatorul din România.

Căştile cu microfon au crescut cu 30% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut şi au contribuit astfel la creşterea sectorului.

În T3 2016, sectorul de imprimante, multifuncţionale şi consumabile a scăzut cu 7%, comparativ cu T3 2015. Vânzările de imprimante multifuncţionale au înregistrat scăderi de două cifre, fiind şi principalul motiv de scădere al sectorului. În ciuda acestui rezultat, segmentul de imprimante multifuncţionale cu sistem de alimentare continuă cu cerneală a înregistrat o dublare a vânzărilor, comparativ cu T3 2015. Cartuşele cu cerneală au înregistrat creşteri pozitive, ajutate în special de cartuşele color.

GfK Temax® este un indicator utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza pieţele bunurilor de folosinţă îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfăşurate regulat pe panelul de retail al GfK. Panelul de retail cuprinde date de la peste 425,000 de puncte de vânzare la nivel mondial.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO