Retail&Agrobusiness

Irina Schrotter, designer şi proprietar a două fabrici de textile cu 800 de salariaţi: Trebuie să decid dacă readuc toţi oamenii la muncă şi pun în pericol firma sau păstrez oamenii buni şi duc businessul mai departe

De meserie medic, Irina Schrotter şi-a început afacerea în domeniul modei în anul 1990, imediat după adoptarea legii privatizării. Ulterior a început să dezvolte acest business atât pe plan local, cât şi pe plan internaţional.

De meserie medic, Irina Schrotter şi-a început afacerea în domeniul modei în anul 1990, imediat după adoptarea legii privatizării. Ulterior a început să dezvolte acest business atât pe plan local, cât şi pe plan internaţional.

Autor: Cristina Roşca

16.05.2020, 15:09 1434

♦ Designerul Irina Schrotter, cunoscută pentru brandul de modă cu acelaşi nume, deţine două fabrici în zona Moldovei ♦ O unitate de producţie cu 74 de salariaţi realizează doar colecţiile brandului propriu Irina Schrotter ♦ Cea de-a doua fabrică angajează circa 700 de oameni şi lucrează în sistem de lohn pentru branduri premium şi de lux din UE ♦ Sub brandul Irina Schrotter sunt deschise cinci magazine monobrand în România şi unu în Elveţia, iar pe pieţele străine - în special Franţa - produsele sub acest brand sunt vândute în unităţi partenere ♦ Cele două fabrici au avut afaceri de peste 35 mil. lei în 2018 (ultimul an pentru care există date publice), iar anul trecut a existat o creştere uşoară.

Producţia locală de textile a fost lovită puternic de ac­tu­a­la pandemie de Covid-19 dat fiind că oamenii au fost izolaţi la domiciliu şi o parte dintre ei încă stau acasă, astfel că vân­zările de haine au scăzut dramatic. În acest contex, multe fabrici au primit a­nulări de comenzi deşi aveau materia primă deja pe stoc şi se apucaseră de muncă.

„Odată ce pandemia de Covid-19 a lovit puternic ţările din Europa am început să simţim efectele în special pe brandul propriu. La fel ca la criza anterioară, zona de high-end şi lux a fost prima care a simţit, impactul fiind imediat. Am văzut cum consumatorii încep să se uite la cheltuielile pe care le fac“, spune Irina Schrotter. De meserie me­dic, ea şi-a început afacerea în do­me­niul modei în anul 1990, imediat după adoptarea legii privatizării. Ulterior a înce­put să dezvolte acest business atât pe plan local, cât şi pe plan inter­na­ţio­nal.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO