Bucureştiul este astăzi cea mai importantă piaţă pentru jucătorii de tip cash & carry, hipermarket sau supermarket, găzduind un sfert din totalul magazinelor moderne din România, spun reprezentanţii comerciantului german Metro Cash & Carry.
„De la amplasarea sa geografică până la oamenii săi, este greu să găseşti un alt loc care să aibă un astfel de potenţial pentru ca marile companii să crească.“
În cazul Metro Cash & Carry, în momentul de faţă, Capitala numără cel mai mare număr de magazine, mai exact cinci, iar în total, cu cele din ţară, reţeaua însumează 30 de unităţi proprii. Reprezentanţii companiei nu spun însă şi cu cât contribuie acestea la totalul vânzărilor. Comerciantul german a încheiat anul trecut, marcat de pandemia de COVID-19, cu afaceri de 6,1 mld. lei, cu 5% mai mari decât în 2019. Este cel mai bun rezultat în lei din istoria de 25 de ani a companiei în România. „Ce ne dorim toţi cei implicaţi în retail de la Bucureşti este creşterea canalului de convenienţă şi revenirea businessurilor mici, plus o revenire cât mai rapidă a zonei HoReCa.“
„De asemenea, un sector latent şi cu potenţial este cel al clienţilor B2B cu model de wholesaler multichannel.“
Afirmaţia vine în contextul în care, spre deosebire de retaileri, care se adresează clientului final, grupul german Metro e activ în comerţul cash&carry (angro), astfel că se adresează companiilor - revânzătorilor (micilor comercianţi) şi jucătorilor din HoReCa.