ANALIZĂ

Mişcări importante pe o piaţă de 2,5 mld. euro. Online-ul mai are un pas şi devine rege pe piaţa electro-IT. De unde a luat cotă de piaţă în ultimul an?

20 mar 2018 Autor: Cristina Rosca

♦ Cel mai important canal de vânzare rămâne cel al magazinelor specializate, cu o cotă de piaţă de puţin sub 40% ♦ Online-ul vine însă puternic din urmă şi reduce an de an diferenţa, ajungând la 36% anul trecut, în urcare de la 33% în 2016 ♦ Piaţa este polarizată, mai exact online-ul şi operatorii telecom sunt în urcare, pe când lanţurile de magazine offline specializate şi cele nespecializate – hipermarketuri sau supermarketuri – scad.

Românii cheltuie anual circa 2,5 mld. euro pe produse electro-IT, piaţa traversând în ultimii ani o perioadă foarte bună, cu creşteri susţinute. De altfel, valoarea atinsă în 2017 a fost una istorică, depăşind nivelul înregistrat în 2008, ultimul an de boom economic.

Continuarea pe ZFCorporate

ZF Corporate este serviciul de business intelligence al Ziarului Financiar. Pentru a putea avea acces la informatii trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Agricultură, Energie şi altele) - vezi prezentarea video a ZFCorporate. Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 20.03.2018

 
Read this article in english on www.ZFenglish.com
Cuvinte cheie:
piata
, online
, cota de piata
, important
, it
, magazine
Vizualizari:
Printeaza
zf.ro
Abonează-te la Închide