Steen Hjortholm, managing director al Philip Morris România: Cea mai mare piaţă la export este Italia, unde livrăm branduri internaţionale şi locale
Philip Morris Trading SRL, compania de comerţ cu ţigarete a gigantului american, a încheiat anul trecut cu o pierdere de aproape 5 milioane de lei la afaceri de 2,1 miliarde de lei, însă profitul din zona de producţie de 21 de milioane de lei i-a asigurat un rezultat net consolidat de 16 milioane de lei anul trecut. Chiar şi cu profitul obţinut din zona de producţie, marja de profit de sub 1% este infimă pentru un business viabil.
Pe de altă parte, compania exportă între 85 şi 90% din producţie.
„În prezent, exportăm din România produse care ajung pe alte 16 pieţe. Cea mai mare piaţă la export este Italia, unde livrăm atât branduri internaţionale, cât şi branduri locale pe care le furnizăm din România“, a spus Steen Hjortholm, executivul danez care ocupă funcţia de managing director în cadrul Philip Morris România de la începutul acestui an.
Compania are două entităţi în topul celor mai mari 500 de exportatori din economie în 2014: Philip Morris Italia SRL, reprezentat fiscal de Philip Morris România SRL, s-a aflat anul trecut pe locul 13 în topul celor mai mari exportatori din România (în creştere cu 13 poziţii faţă de anul 2013), în timp ce Philip Morris International Management SA s-a aflat pe locul 141 în topul exportatorilor (în 2013 ocupa poziţia 142 în clasament), potrivit datelor furnizate de Institutul Naţional de Statistică.