Retail&Agrobusiness

Profi şi-a majorat afacerile cu 11% în 2023, până la un pas de 13 mld. lei. Într-un an în care compania a frânat expansiunea, avansul vânzărilor s-a înjumătăţit

Profi şi-a majorat afacerile cu 11% în 2023, până la...

Autor: Cristina Roşca

22.05.2024, 13:43 120

Lanţul de supermarketuri şi magazine de proximitate Profi a închis anul trecut cu o cifră de afaceri de 12,9 mld. lei, cu 11% mai mare decât în 2022. Avansul este la jumătate faţă de cel din 2022 versus 2021, dar vine într-o perioadă în care compania a frânat expansiunea şi inflaţia a scăzut.

Anul trecut, Profi a deschis şi remodelat 160 de magazine, dintre care 87 sunt unităţi noi. Numărul este de 2-3 ori mai mic decât anterior.

Profi a inaugurat anul trecut mai puţine magazine dat fiind că businessul a fost vândut de fondul MidEuropa către Ahold Delhaize, proprietarul Mega Image, în schimbul sumei de 1,3 mld. euro. Acordul e momentan pe masa Consiliului Concurenţei. În mod normal, în perioade premergătoare şi postmergătoare unei tranzacţii, investiţiile sunt puse pe pauză.

Compania a rămas pe pierderi, de 213 mil. lei, uşor mai mici decât în 2022, când au fost de 286 mil. lei. 
“Asa cum mentionat în fiecare an, pentru noi rezultatul net nu este semnificativ, fiind influenţat de factorii specifici unei companii care a trecut prin valuri successive de M&A, cu un goodwill foarte mare, care doar conform standardelor locale de contabilitate se amortizează şi impactează artificial negativ rezultatul net, cu sute de milioane de lei. Conform standardelor internaţionale IFRS însă, acest goodwill nu se amortizează şi aşadar nu influenţează negativ rezultatul net,” declară Andrei Bica, directorul financiar Profi.

El adaugă că pierderile mai au şi alte explicaţii, cum ar fi creşterea dobânzilor.

“Rezultatul este influenţat totodată de modul nostru de finanţare şi de creşterea accelerată a ROBOR din ultimii doi ani, care este de 2-3 ori mai mare faţă de anul 2021, ceea ce generează cheltuieli semnificative cu dobânda. În orice caz, subliniez încă o dată faptul esential că Profi este o companie sănătoasă, care plăteşte impozit pe profit.”

Ceea ce contează pentru evaluarea businessului Profi este EBITDA IFRS, care în 2023 a crescut cu 17% faţă de anul trecut, până la valoarea de 690 de milioane de lei, demonstrând încă o dată că Profi ştie să-si crească businessul an de an, adaugă oficialii PRofi, companie cu peste 1.700 de magazine în 850 de localităţi din România.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24