Retail&Agrobusiness

Refugiaţii ucraineni încep să se vadă în consum: „Sunt mai multe guri rezidente în România“. Prin cei 110.000 de ucraineni care au rămas în ţară din februarie 2022, România a câştigat o populaţie similară cu cea din municipiul Buzău, de exemplu.

Refugiaţii ucraineni încep să se vadă în consum:...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

18.04.2023, 00:07 1138

Cei 110.000 de ucraineni rămaşi în România după războiul care a izbucnit în urmă cu un an iau parte alături de români la creşterea consumului de alimente în special, dar şi de bunuri de larg consum.

Astfel, deşi reprezintă ca număr o populaţie similară cu cea din municipiul Buzău de exemplu sau din Botoşani, faptul că refugiaţii au mers către oraşe mai mari precum Bucureşti şi Constanţa, prezenţa lor se simte în consum în special în zonele unde sunt grupuri mari de ucraineni.

„Faptul că intră în ţară peste 100.000 de oameni dintr-odată nu poate fi decât un câştig pentru România dacă aceşti oameni rămân aici pentru că am pierdut câteva milioane de oameni. Ar fi o gură de aer dacă oamenii aştia ar rămâne aici“, consideră sociologul Ciprian Grădinaru. Populaţia de ucraineni se analizează şi la nivelul companiilor mari.

De exemplu, Dragoş Militaru, managing director în cadrul Kandia Dulce, cel mai mare producător de ciocolată, spune că „avem veşti bune pentru că sunt mai multe guri rezidente în România şi în urma războiului, respectiv peste 110.000 de ucraineni care stau aici. Din aceştia 11 lucrează la noi”.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO