Retail&Agrobusiness

„Retailerii ar trebui să nu se mai concentreze doar pe preţ pentru că îi vor educa pe clienţi să cumpere doar la ofertă“

Manfred Litschka, director regional de vânzări pentru TCC
Acum câţiva ani clienţii aveau de ales între 1-2 magazine, pe când astăzi au 4-5 opţiuni în apropiere. Clientul a devenit astfel mai selectiv.

Manfred Litschka, director regional de vânzări pentru TCC Acum câţiva ani clienţii aveau de ales între 1-2 magazine, pe când astăzi au 4-5 opţiuni în apropiere. Clientul a devenit astfel mai selectiv.

Autor: Cristina Rosca

16.10.2014, 20:00 539
Piaţa locală de retail este foarte fragmentată, motiv pentru care în următorii ani vor avea loc noi achiziţii şi fuziuni, jucătorii prea mici pentru a ajunge în top urmând să iasă din România, crede Manfred Litschka, director regional de vânzări peste 25 de ţări pentru TCC, companie specializată în realizarea de programe de fidelizare pentru retaileri.
 
„În Austria primii doi jucători - Rewe şi Spar - controlează două treimi din piaţă, la fel şi în Elveţia. Şi în România piaţa urmează să se concentreze în mâinile a mai puţini jucători, pentru că momentan sunt retaileri prea mici ca să reziste. Ca să domini o piaţă trebuie să ai o cotă de piaţă de cel puţin 20%“, crede executivul. El adaugă că pentru retailerii puternici această evoluţie va fi benefică, însă pentru clienţii finali nu. În România, cel mai puternic retailer - lanţul german de hipermarketuri Kaufland - are o cotă de piaţă de circa 10% în totalul comerţului cu dominantă alimentară. În comerţul modern, unde activează 12 reţele, cota se apropie de 20%.
 
„Când ai o piaţă concentrată în mâinile a doi jucători este dificil şi pentru client, pentru că nu are multe opţiuni, şi este dificil şi pentru furnizor pentru că dacă nu este în magazinele unuia dintre ei, businessul său va fi puternic afectat“, spune executivul austriac, care are în administrare Elveţia, ţările din Europa Centrală şi de Est, zona mediteraneană şi Benelux.
 
TCC este un grup britanic cu afaceri de peste 1 mld. euro la nivel mondial şi cu prezenţă în circa 70 de ţări. Printre clienţii companiei se numără retailerii cu dominantă alimentară şi companiile care fac comerţ cu carburanţi, respectiv „com­panii vizitate frecvent de clienţi.“ TCC creează programe de fidelizare pentru companii, pe piaţa locală printre clienţi numărându-se Kaufland, OMV Petrom, Penny Market, Mega Image şi Metro Cash&Carry.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO