Retail&Agrobusiness

România, „campioana“ regiunii la consumul de băuturi răcoritoare „cu bule“. Coca-Cola umple cele mai multe pahare

România, „campioana“ regiunii la consumul de...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

10.08.2017, 00:08 2164

Segmentul băuturilor carbogazoase este cel mai mare din piaţa băuturilor nonalcoolice, ridicându-se la 65% din volumele vândute.

Consumul de băuturi răcoritoare carbogazoase s-a ridicat anul trecut la circa 70 de litri per capita în România, cel mai înalt nivel din estul Europei, arată o analiză a ZF pe baza datelor companiei de cer­cetare de piaţă Euro­monitor, care includ doar vânzările din magazine.

Comparativ, un bulgar consumă în medie 52 de litri de băuturi „cu bule“ anual, în timp ce un ceh doar 45 de litri per capita. România se află în top şi din punctul de vedere al vânzărilor totale, cu mai bine de 1,3 miliarde de litri de băuturi răcoritoare carbonatate vândute, cel mai înalt nivel al consumului înregistrându-se în Polonia.

Însă, Polonia are de două ori mai mulţi locuitori decât România, astfel că la nivelul consumului per capita polonezii sunt pe locul trei în top. Datele vin să susţină estimările jucătorilor din piaţă care spuneau că România este pe podiumul celor mai mari consumatori de băuturi cu „bule“.

Preferinţa pentru sucuri sau apă „cu bule“ este în mod tradiţional o caracteristică a românilor, acest lucru fiind vizibil chiar şi în importanţa României pe harta giganţilor din industria băuturilor.

De exemplu, Călin Clej, director de marketing al diviziei de băuturi a PepsiCo în regiune, spunea că România este şi cea mai mare ţară consumatoare de băuturi sub marca Pepsi din Europa. De altfel, brandul Pepsi este unul dintre cele mai vândute cinci branduri de băuturi „cu bule“ de pe plan local.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO