Retail&Agrobusiness

Un fost însoţitor de zbor şi-a investit economiile în crearea unui lanţ de restaurante cu burgeri

Un fost însoţitor de zbor şi-a investit economiile în...

Autor: Vasile Magradean

12.03.2017, 10:28 4038

Eduard Ebinca a fost patru ani şi jumătate însoţitor de zbor pentru o companie aeriană din Dubai şi a avut, astfel, ocazia să vadă o mulţime de ţări de pe întreg globul.

Pasionat de burgeri, a gustat acest produs în ţările vizitate, după care s-a gândit să renunţe la slujbă şi să devină antreprenor, planul său fiind crearea unui lanţ de restaurante unde clienţii să servească cel mai bun burger.

”Am fost însoţitor de zbor şi, după am văzut lumea, am încercat să îmi găsesc o afacere de nişă şi m-am gândit să încep cu un restaurant tip fast-food unde se servesc burgeri. Investiţia a pornit cu banii economisiţi şi cu banii primiţi în baza unui proiect de tip start-up. Am deschis primul la Cluj-Napoca în urmă cu doi ani şi am urmărit cum evoluează piaţa, după care a urmat zilele trecute al doilea restaurant, în urma unei investiţii de 100.000 de euro, împreună cu un asociat. Planul este crearea unui lanţ de astfel de restaurante, cam unul la un an, un an jumătate, următorul fiind de genul sports-bar, cu televizoare. Reţetele, conceptul, le-am luat cu precădere din trei ţări în care am fost, SUA, Australia şi Noua Zeelandă, unde oamenii sunt mari consumatori de burgeri. Am degustat burgeri pe unde am fost şi am creat reţete speciale, testate întâi pe prieteni, am adunat diverse reţete şi le-am pus împreună. Pot spune că reţetele noastre sunt unicat”, a declarat Ebinca pentru corespondentul MEDIAFAX.

Potrivit acestuia, în cel de-al doilea restaurant, pe lângă burgeri, clienţii pot opta pentru steak de vită şi costiţe, prăjite într-un cuptor pe cărbuni, la fel cum a văzut în SUA.

”Folosim carne de vită Black Angus, care e foarte bună dar mai scumpă, dar şi vită românească, care este şi ea bună, dar mai ieftină. În funcţie de posibilităţile clienţilor. Pentru costiţe avem un sos special, care conţine, printre altele, whisky, sos de soia şi suc de ananas”, a mai spus antreprenorul.

Vedeta burgerilor este ”Smoke&Fire” care conţine carne de vită Black Angus, gogoşari muraţi, bacon, brânză cheddar şi un sos picant, a cărui compoziţie cu 7 ingrediente este secretă, produsul având circa 1.500 de calorii.

”Chifla o produce special pentru noi o brutărie din Cluj, iar pentru cei care nu consumă carne avem şi burgeri vegetarieni, din compoziţia cărora fac parte ciuperci făcute pe grill, cu sos pesto, roşii uscate şi mozzarela”, a spus acesta.

Eduard Ebinca susţine că burgerul este un produs care prinde din ce în mai mult în România, după ce consumatorii încep să depăşească etapa culinară a clasicele mici, ceafă şi piept de pui la grătar şi şaorma.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO