Retail&Agrobusiness

Benvenuti: Orice mall nou deschis loveste in retaileri

Benvenuti: Orice mall nou deschis loveste in retaileri

Reteaua Benvenuti numara in prezent 26 de magazine

12.09.2008, 17:14 423

 

TITL:

 

"Orice mall nou deschis intr-un oras loveste in retaileri, deoarece traficul se diminueaza in timp ce costurile raman aceleasi sau sunt chiar mai mari. Asta determina scaderi de pana la 40% per magazin mai ales in orasele in care nu exista piata suficienta care sa absoarba trei-patru centre comerciale, si ma refer aici si la hipermarketuri care au deasemenea galerii comerciale", a declarat pentru ZF Miruna Dumitrescu, PR manager in cadrul Benvenuti.

Traficul scazut a determinat conducerea companiei sa inchida la sfarsitul acestui sezon unul dintre magazinele Benvenuti situat in centrul comercial Mures Mall din Targu Mures. "Am hotarat sa pastram doar magazinul din zona pietonala a orasului Targu Mures", a mai spus Dumitrescu.

Cu toate acestea, extinderea retelei de magazine cu alte opt unitati intr-un singur an si cresterea brand-awareness-ului pe piata, au ridicat afacerile Benvenuti la aproximativ 5,12 milioane de euro (18,44 milioane de lei) in primul semestru din acest an, in crestere cu 32% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

In prezent, retailerul de incaltaminte si marochinarie detine 32 de unitati, dintre care 26 Benvenuti, trei magazine outlet Leggero, un magazin Oxus, destinat in exclusivitate marochinariei si doua Enzo Bertini, care se adreseaza clientilor cu venituri peste medie si mari.

"In aceasta toamna urmeaza sa deschidem alte cinci noi puncte de vanzare in Iasi (centrul comercial Era Park), Deva (Deva Mall) si Bucuresti (Cora Lujerului, Liberty Center si Fashion House Outlet)", explica Dumitrescu.

Grupul Benvenuti targeteaza in special persoanele cu venituri peste medie, prin intermediul magazinelor sale Benvenuti si Enzo Bertini. Pentru lantul de magazine Benvenuti conducerea are in plan retragerea catorva branduri proprii, cum ar fi Marco Santini, TheZeus sau Formenterra si inlocuirea acestora cu brandul Benvenuti.

"Ne-am propus ca, incepand cu 2009, sa dezvoltam marca principala Benvenuti si pentru articolele de incaltaminte si marochinarie, nu doar ca denumire de magazin. Pana acum mai multi furnizori produceau sub brandurile noastre modelele alese de noi, dar din 2009 ne-am hotarat ca aceiasi furnizori sa produca incaltaminte si marochinarie doar sub brandul Benvenuti", au mai spus reprezentantii companiei.

Pe langa marcile proprii, in magazinele Benvenuti se mai gasesc si alte branduri de notorietate, printre care Geox, Laura Biagiotti, Solo Soprani sau Piquadro.

Pe segmentul de lux, caruia i se adreseaza magazinele Enzo Bertini din Bucuresti si Constanta, se vor alatura incepand din acest sezon branduri ca John Richmond, Pollini si Studio Pollini, Byblos, Marc Jacobs (pentru dame), Givenchy pentru dama, colectiile pentru barbati existand deja, Les Copains si Moschino.

Persoanelor cu venituri sub medie li se adreseaza magazinele Leggero Outlet din Oradea, Satu Mare si Timisoara, "magazine in cadrul carora se pot gasi articole din colectiile anterioare Benvenuti la preturi foarte, foarte mici", dupa cum spune Miruna Dumitrescu.

Compania Benvenuti, care estimeaza pentru acest an o cifra de afaceri de aproape 11,4 milioane de euro (41 milioane de lei), a fost infiintata cu patru ani in urma la Oradea si este controlata, in proportie de 85% de Dan Pavel.

Restul actiunilor este distribuit in mod egal intre Adrian Certezeanu, Adrian Cazu si Gabriel Tepelea. Principalii competitori ai Benvenuti sunt Il Passo, Musette si in curand Da Vinci, marca a grupului Leonardo.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO