În acest context, chiar dacă numărul magazinelor creşte, depăşind în acest an pentru prima dată pragul de 1.000 de unităţi, investiţiile totale sunt mult sub nivelul anilor de boom când se deschideau într-un singur an chiar şi 20 de hipermarketuri care necesitau circa jumătate de miliard de euro investiţii.
În timp ce jucătorii pe segmentul cash&carry nu promit deschideri, lanţurile de hipermarketuri şi-au programat pentru a doua parte a anului inaugurările. Singurul care a deschis hipermarketuri în acest an este Kaufland, liderul comerţului local, care a ajuns la o reţea de 85 de unităţi, cu patru mai multe decât la începutul anului. Magazinele Kaufland au suprafeţe mai mici decât cele ale concurenţei, care depăşesc uneori chiar şi 10.000 mp.
Cei mai agresivi în expansiune în ultimele patru luni au fost Mega Image şi Profi, ambele reţele de supermarketuri. De altfel, cele două companii sunt cele care au cele mai extinse lanţuri din comerţul modern local, cu 216 şi, respectiv, 163 de unităţi.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels