Companii

Retailerii electroIT: singurele cresteri vin din online

Retailerii electroIT: singurele cresteri vin din online
01.07.2009, 14:53 48

Singura nisa de crestere a vanzarilor in sectorul electro IT pare sa fie retailul online, segment pe care toti retailerii clasici s-au concentrat in ultimul an. Investitiile se amortizeaza acum, iar site-urile specializate aduc cresteri de vanzari de la luna la luna, potrivit retailerilor.

„Online-ul ar putea sa fie singurul canal de distributie care va creste in comparatie cu piata totala care va continua scaderea. Vanzarile online vor creste, dar nu putem aprecia procentul pentru anul acesta", a declarat Jiri Rizek, directorul general al Flamingo.
Flamingo a inaugurat platforma de vanzare pe internet in urma cu aproximativ un an, iar potrivit reprezentantilor companiei, de la inceputul anului cresterea lunara a vanzarilor a fost intre 90%-100%.
Si liderul pietei de electronice si eletrocasnice, Altex, a inaugurat in toamna anului trecut o noua pagina web care permite achizitia online a produselor, iar tinta de vanzari stabilita a fost de 5% din totalul afacerilor companiei. Altex a anuntat ca aproape in fiecare luna vanzarile site-ului s-au dublat.
„Ne bucuram de cresterea inregistrata de vanzarile online intr-o perioada considerata, in general, dificila si vom continua dezvoltarea serviciilor pentru clienti", a declarat Cristian Moanta, director marketing si achizitii al Altex.
Pentru promovarea canalului de vanzari colateral au aparut rapid si posibilitati de achitare online prin card bancar, reduceri de pana la 15% pentru o comanda pe site, dupa cum a procedat Domo, sau chiar promotii de reduceri zilnice pentru anumite game de produse.
Online-ul face sub 10% din piata electronicelor
Vanzarile prin mediul online reprezinta pe piata locala 10% din valoarea totala a produselor electrocasnice comercializate anual. Cum in 2008, potrivit retailerilor specializati, piata a ajuns la 1,3 miliarde de euro, vanzarile on-le au oscilat in jurul valorii de 130 de milioane de euro.
Cea mai mare parte, peste 100 de milioane de euro, a fost concentrata de retailerii online specializati, precum eMag sau Pcfun, in timp ce in cazul Altex, Domo si Flamingo vanzarile site-urilor, inaugurate recent, au reprezentat doar cateva procente din intregul business.
Situatia vanzarilor arata ca in topul comenzilor sunt produsele din gama IT, notebookuri, urmate de televizoare si aparatura foto. „Vanzarile de produse albe cresc insa mult mai repede decat televizoarele. Exista comenzi din ce in ce mai multe, iar pentru aceasta optimizam livrarea lor fie prin magazine, fie direct la domiciliu", a explicat Rizek.
El a adaugat ca in perioada actuala majoritatea clientilor prelungesc procesul de achizitie, iar principala problema a consumatorilor o reprezinta increderea in economie si securitatea locurilor de munca.
„Din acest motiv apare amanarea procesului de achizitie pana in momentul defectarii aparaturii, cand achizitia devine prioritara", a spus Rizek. Cererea clientilor care pentru moment amana achizitia de produse noi se va concretiza in cerere reala, in opinia Flamingo, intr-un interval de circa doi ani.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO