Companii

Retailerul Benvenuti: Etapa de dezvoltare pe orizontala se apropie de final

Retailerul Benvenuti: Etapa de dezvoltare pe orizontala se apropie de final

Retailerul Benvenuti: Etapa de dezvoltare pe orizontala se apropie de final

19.03.2009, 14:55 127

Retailerul de incaltaminte si marochinarie Benvenuti a stopat extinderea lantului de magazine si s-a retras din discutiile pentru anumite proiecte, mai ales in cazul centrelor comerciale in care dezvoltatorii au solicitat un nivel al chiriei "total disproportionat fata de realitatea actuala a pietei", dupa cum spun reprezentantii companiei.

Majoritatea jucatorilor din industria textila caracterizeaza 2009 ca pe un an al consolidarii, nicidecum al expansiunii si se limiteaza la atragerea clientilor in spatiile existente.
Companiile reusesc cu greu sa mentina businessul la nivelul din anii anteriori, multe dintre acestea, printre care AAV, Leonardo sau Steilmann, luand in considerare chiar inchiderea unor unitati pentru eficientizare.
"Ca politica viitoare vom avea disponibilitate pentru deschiderea de noi magazine numai in conditiile in care anticipam vanzari foarte bune sau vanzari bune si chirii foarte mici. In caz contrar, nu vom mai deschide noi magazine si consideram ca etapa de dezvoltare pe orizontala, in Romania, se apropie de final", a declarat Adrian Cazu, directorul magazinelor Benvenuti.
Retailerii de imbracaminte si incaltaminte, impulsionati de cresterea puterii de cumparare si implicit a pietei, au semnat anul trecut contracte pentru spatii comerciale in aproape toate mallurile anuntate. Multe dintre aceste proiecte au cazut insa pe final de an, iar magazinele au fost sterse de pe harta extinderilor.
Cine a semnat insa parteneriate cu dezvoltatorii nu mai poate da inapoi, iar acest lucru se intampla chiar si cand centre comerciale amana deschiderea.
Reteaua Benvenuti, cu afaceri de 11 mil. euro anul trecut, numara in prezent 34 de magazine in toata tara, urmatorul fiind deschis in a doua jumatate a acestei luni in centrul comercial Orhideea din Bucuresti.
"Al 35-lea magazin la nivel national si al saptelea in Capitala are o suprafata de aproape 140 de metri patrati si a necesitat o investitie de 190.000 de euro, din care 150.000 de euro reprezinta stocul initial de marfa", spune Cazu. Benvenuti are deja semnate contracte cu centrele comerciale Cotroceni Park din Bucuresti, Atrium din Arad si Cluj si World Trade Center din Constanta, magazinele urmand sa fie deschise la finalul lui 2009 sau anul viitor, in functie de data de finalizare a lucrarilor pentru viitoarele malluri.
Dan Pavel, care detine 85% din actiunile retailerului, se alatura jucatorilor care au cerut micsorarea chiriilor in mallurile in care sunt prezenti, pana acum rezultatele indicand in unele cazuri scaderi intre 30% si 40% ale acestora.
Omul de afaceri, impreuna cu Adrian Certezeanu, Adrian Cazu si Gabriel Tepelea detin lantul Benvenuti, care comercializeaza branduri ca Lacoste, Geox sau Laura Biagiotti-Pelleterie si reteaua Enzo Bertini, cu marci precum Donna Karan, Christian Lacroix, Kenzo, Givenchy sau Moschino.
Principalii competitori ai Benvenuti sunt Il Passo, Musette sau Aldo.
Piata centrelor comerciale trece in ultima perioada printr-o schimbare de trend, dupa ce majoritatea chiriasilor au cerut renegocieri ale tarifelor, in special in mallurile din provincie, unde reducerile se situeaza intre 20% si 50%. Mai mult chiar, proprietarii de magazine anuleaza precontracte incheiate cu dezvoltatorii de malluri, pentru prima data dupa boomul din retail. Spre exemplu, Otter Distribution, distribuitorul pe piata locala al marcilor Otter, Fila sau Geox, a anuntat de curand ca renunta la planul de extindere in provincie, pe fondul crizei financiare si implicit al unei reticente in procesul de cumparare.
Centrele comerciale vizate, la care retailerii vor renunta cel mai repede, sunt mallurile care nu isi respecta termenele de lansare, mai ales ca in astfel de cazuri chiriasii au dreptul de a rezilia contractul cu partenerul sau.
Spre exemplu, in 2008 pe piata locala era anuntata deschiderea a 23 de centre comerciale, insa doar 17 dintre acestea au fost inaugurate, potrivit datelor centralizate de ZF.
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO