Românii au cheltuit anul trecut aproape 14 mld. euro în reţelele de hipermarketuri, supermarketuri, în magazinele de tip discount şi în comerţul tradiţional, o sumă similară cu cea din 2012, într-o perioadă în care consumul a bătut pasul pe loc.
Pentru acest an analiştii companiei de cercetare de piaţă PMR estimează un avans al vânzărilor din retailul cu dominanţă alimentară, însă acesta va veni doar ca urmare a creşterilor de preţ, nu ca urmare a revenirii apetitului de consum.
„Ne aşteptăm ca vânzările din retailul cu dominanţă alimentară să crească în 2014 şi 2015 în ţările din Europa Centrală şi de Est. Cea mai accelerată rată de creştere o vor avea pieţele din Rusia şi Ucraina, urmate de cele din România şi Bulgaria. La polul opus, în Cehia şi Ungaria vânzările din retailul cu dominanţă alimentară vor stagna“, spun analiştii PMR. Ei precizează însă că vânzările vor creşte ca urmare a scumpirilor, apetitul de consum urmând a stagna în cel mai bun caz în toate pieţele din regiune.