Companii

Reteaua Artima ar putea fi vanduta unui retailer

Reteaua Artima ar putea fi vanduta unui retailer

Compania opereaza 20 de magazine si va mai deschide anul acesta 10

05.09.2007, 18:01 73

Reteaua de supermarketuri Artima, care opereaza in prezent 20 de magazine pe piata din provincie, ar putea fi vanduta unui investitor strategic, dupa ce Enterprise Investors va finaliza evaluarea companiei.
"Am primit cateva oferte nesolicitate, dar foarte atractive din partea unor investitori strategici. Am simtit nevoia de a testa interesul si altor investitori strategici pentru Artima. Odata ce acest proces de evaluare va lua sfarsit, vom lua in calcul posibilitatea de a vinde", au declarat pentru ZF reprezentantii companiei Enterprise Investors, care detine reteaua Artima.
Printre posibilii ofertanti pentru Artima s-ar putea numara retelele germane Lidl, Billa sau Profi (Franta), retaileri care nu exclud preluari de magazine pentru a-si accelera extinderea pe piata romaneasca.
Enterprise Investors a intrat in afacerea Artima in urma cu doi ani prin fondul de investitii PEF V. Acesta a platit, in 2005, aproximativ 21 de milioane de euro (incluzand datorii de 4 mil. euro) pentru a prelua integral cele 14 magazine Artima existente la acea data. Investitiile companiei au ajuns la aproximativ 30 mil. euro in prezent, reteaua avand operationale 20 de unitati.
"Pentru managementul Artima, focusul ramane in continuare extinderea retelei de magazine", a declarat Clemens Petschnikar, CEO-ul companiei Artima.
La inceputul anului, reteaua a anuntat investitii totale de 15 mil. euro pentru 2007, in 8-10 deschideri. Orasele vizate sunt Timisoara, Deva, Sfantu Gheorge sau Slatina, potrivit companiei.
Cea mai recenta investitie Artima, de 1,2 mil. euro, a fost realizata in orasul Campina, unde reteaua a deschis o unitate de 1.300 de metri patrati.
La inceputul anului, reprezentantii Artima declarau ca planurile de dezvoltare prevad si preluari de magazine, pentru a sustine accelerarea ritmului deschiderilor.
Pe termen mai lung, Artima ar putea ajunge la 50 de unitati operationale pana in anul 2010, conform planurilor anuntate de companie.
Vanzarile Artima au inregistrat o crestere de 37% anul trecut fata de 2005, pana la 78 mil. euro, cu patru magazine deschise in 2006. In aceeasi perioada, profitul companiei a inregistrat o scadere de 23%, ajungand de la 1,8 la 1,4 mil. euro.
Cele mai mari retele de supermarketuri de pe piata romaneasca, dupa valoarea vanzarilor, sunt in prezent Billa, Artima, Mega Image si La Fourmi. Ultimul jucator din retailul modern intrat pe segmentul supermarketurilor este reteaua Spar, dezvoltata de fondul de investitii american Morava.
Pe piata mai activeaza retelele de supermarketuri cu politica de discount Penny Market, Plus Discount, Profi, dar si mai multe lanturi mici de supermarketuri dezvoltate de investitori romani. Acestea au fost, recent, tinta preluarilor de catre retele internationale de profil.
Cea mai importanta tranzactie din retailul modern a fost, in acest an, preluarea lantului de supermarketuri cu discount Albinuta de catre Profi, pentru circa 10 mil. euro. Si Carrefour a preluat in acest an magazinul Univers'All din centrul Bucurestiului, situat intr-un spatiu inchiriat.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels