Companii

Reteaua Artima devine Carrefour Express dupa investitii de 6 mil. euro

13.03.2008, 21:47 49

Retailerul francez Carrefour va investi in acest an circa 6 mil. euro in reamenajarea celor 21 de supermarketuri Artima preluate anul trecut de la fondul de investitii Polish Enterprise Fund, potrivit Mediafax. Investitiile companiei franceze in reteaua Artima vor ajunge astfel la 61 mil. euro dupa remodelare.
Procesul de reamenajare va fi finalizat in acest an, urmand ca din 2009 Carrefour sa reia expansiunea retelei Artima, insa intr-un ritm mai accelerat decat pana acum. Retailerul francez s-ar putea dezvolta pe segmentul supermarketurilor in Romania si prin alte achizitii, fiind posibila extinderea retelei la cateva sute de unitati pe termen lung, potrivit declaratiilor anterioare ale lui Jacobo Caller Celestino, directorul general al Carrefour Romania.
In comertul local, cea mai extinsa retea de supermarketuri este in prezent Billa, cu 28 de unitati, operata de grupul german Rewe.
Aceasta este singura retea internationala de supermarketuri care s-a extins la nivel national, cele mai multe companii straine din acest sector al retailului avand atentia concentrata pe piata din Bucuresti.
Cele 21 de supermarketuri Artima sunt pozitionate in principal in zona de vest a tarii si totalizeaza o suprafata de vanzare de 21.000 de metri patrati.
Pe segmentul hipermarketurilor, Carrefour a anuntat pentru acest an deschiderea a sase unitati, la Suceava, Arad, Oradea, Pitesti, Iasi si Bucuresti. Investitiile Carrefour in Romania in acest an sunt estimate de reprezentantii companiei la 100 - 200 mil. euro.
Vanzarile Carrefour Romania (incluzand TVA) au ajuns la 866 mil. euro anul trecut, in crestere cu circa 42% fata de perioada anterioara. La randul sau, reteaua Artima a realizat in 2007 o cifra de afaceri de 122,4 mil. euro, in crestere cu 37% fata de anul anterior.
Recent, Carrefour si-a lansat oficial pe piata romaneasca marca proprie de textile Tex, cu care vizeaza sa castige o cota de 60-70% din vanzarile de textile realizate in magazinele sale, conform unor informatii transmise de Mediafax.
Totodata, compania ar putea lansa anul viitor o noua marca proprie in categoria produselor textile pentru femei.
Carrefour, cel mai mare retailer din Europa, opereaza in prezent aproape 2.700 de supermarketuri avand mai multe branduri pe acest segment, printre care Carrefour Express si Champion.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO