Companii

Reteaua Hornbach: Intram in provincie in 2009 si tintim 10% din piata de bricolaj

17.07.2008, 17:43 62


Retailerul german Hornbach, care si-a planificat dezvoltarea unei retele de 10 magazine pe piata locala pana in 2015, vizeaza o cota de piata de peste 10% pe termen mediu.
Compania detine in prezent doua magazine de bricolaj in Capitala si se va extinde de anul viitor si in orasele din provincie, avand planificata inaugurarea unei unitati in Brasov la inceputul lui 2009. In acelasi an, Hornbach va deschide un magazin la iesirea din Bucuresti, pe locul fostului complex de magazine Prisma.
Hornbach a intrat anul trecut in Romania, aducand pe piata locala cel mai mare format de magazin de bricolaj, cu o suprafata de vanzare de circa 20.000 de metri patrati. Acesta este cel mai mare format de magazin si la nivelul grupului Hornbach, care detine 127 de magazine in 9 tari din Europa.
"In primul an de la inaugurare, magazinul din cartierul Berceni din Capitala (primul deschis la nivel local - n. red.) a ajuns intre primele zece unitati Hornbach, ca si vanzari", a declarat Dan Badescu, directorul de expansiune al Hornbach Romania, fara a comunica insa valoarea vanzarilor.
Ieri, compania a deschis al doilea magazin al retelei din Romania, in cartierul Militari din Capitala, in urma unor investitii de 38,2 mil. euro.
Reprezentantii Hornbach estimeaza un numar de 3.000-3.500 de clienti pe zi in noua unitate, similar fluxului inregistrat in magazinul din Berceni.
"Speram sa recuperam investitia in noul magazin in 3-5 ani", a declarat Horia Rusu, country manager al Hornbach Romania. Acesta a mai mentionat ca, in prezent, aproximativ 30% din produsele comercializate in magazinele Hornbach din Romania sunt fabricate local, adaugand ca vede potential pentru parteneriate cu producatorii locali si pentru exportul in unitatile retailerului din afara tarii.
Eduard Zimmerle, vicepresedintele Hornbach Holding AG, a precizat ca pana in anul 2015, grupul va ajunge la investitii de 250 mil. euro pe piata romaneasca, acestea urmand sa genereze in total peste 1.000 de locuri de munca.
"Nu cautam companii pentru achizitii, vrem sa ne dezvoltam singuri locatiile in Romania. Avem un concept diferit de cel al concurentilor, de aceea nu am putea integra nicio retea concurenta", a mai afirmat Zimmerle.
La nivel local, piata de distributie a materialelor de constructii, care include si retailul de bricolaj, era estimata in anul 2006 la 2-2,5 miliarde de euro, potrivit unor informatii publicate de grupul Praktiker.
Lupta pe segmentul de bricolaj se da intre companii cu pozitii solide pe piata din Europa, precum Praktiker, BauMax, Hornbach, Bricostore sau Mr. Bricolage, dar si retelele cu capital autohton se extind rapid, fiind o provocare pentru jucatorii internationali.
Cei mai mari retaileri romani de bricolaj sunt in prezent Ambient si Dedeman, iar cel mai mare distribuitor de materiale de constructii de pe piata este compania Arabesque din Galati.
Arabesque tinteste insa clientii profesionisti, spre deosebire de retelele de bricolaj care se concentreaza pe clientii individuali.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO