România produce anual jocuri şi jucării în valoare de doar 134 mil. lei (30 mil. euro), însă „consumă“ de peste cinci ori mai mult, iar 90% din produse sunt din import. În ultimii ani tot mai mulţi producători locali au pierdut teren în faţa companiilor din Asia care vin cu preţuri mult mai mici şi cu mult mai multe modele de jocuri şi jucării.
„Piaţa din Asia a invadat Europa, cei mai mari retaileri şi distribuitori din lume alegând să se reorienteze către producători asiatici. La târgul de la Nürnberg (cel mai mare târg de jocuri şi jucării din lume - n.red.) vin foarte mulţi jucători din Asia şi au preţuri imbatabile“, explică Rosemarie Negrea, marketing consultant al Camerei de Comerţ şi Industrie Româno-Germane şi reprezentant local al târgului Spielwarenmesse Nürnberg în România, cel mai mare târg de jucării din lume ce are loc anual în Germania.
La ediţia din 2013 România a fost una dintre ţările cu cei mai puţini expozanţi – cinci -, prin comparaţie China a avut 261, Marea Britanie 163, iar Hong Kong 162. În total au participat 2.747 de expozanţi din 60 de ţări.
Anul trecut au participat la târg companiile locale D-Toys (producător de puzzle şi alte jocuri), King Party (producător de articole de carnaval şi petreceri), Burak Toys (producător de jucării din plastic), 1 Pure Design (producător de jucării din lemn) şi NSKN Legendary Games (producător de board games de strategie).
D-Toys şi Burak Toys s-au înscris, potrivit datelor ZF, şi la ediţia din acest an. Cele două companii sunt de altfel doi dintre cei mai mari zece jucători din producţia locală de jocuri şi jucării, pe locul unu şi respectiv şapte. Cel mai mare producător local de jucării D-Toys din Covasna are o cifră de afaceri de 13,3 mil. lei (3 mil. euro) în 2012, în scădere cu aproape 9% faţă de anul anterior.
D-Toys produce, potrivit site-ului propriu, jocuri de tip puzzle, jocuri educative şi colective. Compania este de asemenea importator şi distribuitor de jucării. Până la închiderea ediţiei reprezentanţii D-Toys nu au răspuns solicitării ZF privind ponderea în cifra de afaceri a producţiei locale şi a importurilor.
Ce puteţi citi în plus pe ZF Corporate:
- cei mai mari 20 de producători de jocuri şi jucării de pe piaţa locală
- de ce aleg companiile străine să producă jucării în România
- cât cheltuiesc românii pe jucării şi cum se împart cheltuielile între jucăriile tradiţionale şi cele video
- cele mai vândute jucării din România
- tendinţe pe piaţa de jucării
Citiţi mai multe detalii aici
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 23.01.2014
ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels