Companii

Romania, una dintre putinele piete pe care British Airways continua sa creasca

Romania, una dintre putinele piete pe care British Airways continua sa creasca

Darren Peek, commercial manager East Central Europe and North Africa: Pentru vara anului viitor, pe intreaga retea British Airways vor fi cu 1% mai putine zboruri. In Romania insa ne vom mentine toate cursele.

30.11.2008, 18:13 16

"Deocamdata in Romania nu au fost inregistrate scaderi ale traficului din cauza crizei. Romania este una dintre putinele piete care are o crestere foarte buna, traficul inregistrand o majorare de 40% pe timpul verii, cand am avut a treia cursa zilnica pe ruta Bucuresti-Londra", a spus Darren Peek, commercial manager East Central Europe and North Africa.

Astfel, desi pe perioada iernii compania a renuntat la al treilea zbor zilnic Bucuresti-Londra, acesta va fi reintrodus in sezonul de vara al anului viitor, in conditiile in care la nivel de grup British Airways isi va reduce numarul de zboruri.
"Pentru vara anului viitor, pe intreaga retea British Airways vor fi cu 1% mai putine zboruri, in conditiile in care inainte de criza se prevedea o crestere. In Romania insa ne vom mentine toate cursele", a adaugat Peek, care a precizat insa ca in 2009 compania nu isi va extinde prezenta pe piata locala.
"Nu vom introduce zboruri din alte orase din Romania anul viitor. Pe termen lung suntem insa interesati si analizam in continuare oportunitati", a spus Peek.
British Airways analizeaza introducerea de zboruri din alte orase ale tarii, precum Cluj, inca de acum doi ani. Totodata, reprezentantii British Aiways nu se gandesc sa introduca zboruri si catre alte destinatii in afara Marii Britanii. Potrivit acordul open-sky, companiile pot introduce zboruri si catre alte destinatii in afara tarii de origine, pana acum dintre operatorii traditionali Lufthansa fiind singura care a luat aceasta decizie adaugand pe harta de zboruri ruta Bucuresti-Milano. Dintre pasagerii care zboara cu British Airways pe ruta Bucuresti-Londra, doua treimi au Londra ca destinatie finala, in timp ce o treime folosesc aeroportul ca punct de conexiune, in special catre destinatii din SUA, precum New York sau Chicago.
Majoritatea companiilor aeriene au inceput sa inregistreze scaderi ale traficului la nivel de grup, aceasta tendinta fiind observata si de British Airways in aceasta toamna.
"In septembrie au inceput sa se vada efectele crizei, dupa ce in acest an ne-am confruntat deja cu cresterea pretului la petrol. Facem hedging pentru combustibil, iar scaderea pretului nu ne-a ajutat foarte mult, pentru ca avem deja combustibil in avans care a fost cumparat la un pret mai mare", a spus Darren Peek, care considera ca cel mai mare impact al crizei se vede pe segmentul premium.
"Cea mai mare scadere a traficului a fost inregistrata pe segmentul de business, cu minus 9%. Clasa economic va avea o scadere mult mai mica", a adaugat el.
Pe clasa economic compania are oferte promotionale inclusiv pe ruta Bucuresti-Londra, incurajand astfel traficul. "Cel mai mic tarif spre Londra este 104 euro plus taxe", a spus reprezentantul British Airways, care afirma ca in ciuda crizei este in continuare increzator in pietele emergente, cum sunt cele din Europa de Est.
"Suntem optimisti in ceea ce priveste tarile din Europa Centrala si de Est", a afirmat Peek. Potrivit unor declaratii anterioare ale reprezentantilor companiei, Romania a intrat dupa rezultatele in acest an in top zece piete din Europa pentru companie, dupa rezultatele de anul trecut ocupand locul 14. Piata aeriana locala are cele mai bune perspective de crestere din Europa, Asociatia Internationala a Transportatorilor Aerieni estimand un plus de 8,5% a traficului companiilor traditionale in si dinspre Romania in 2009.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO